התסמונת המסוכנת: מעל 35 ילדים אושפזו

תסמונת פוסט קורונה - PIMS (פימס), אשר הוגדרה עד לאחרונה "נדירה" כבר לא עומדת בהגדרה האחרונה | מדיווחים בימים האחרונים עולה, כי מספרי הילדים שלקו בתסמונת המסוכנת מטפס | בתוך כך, מצבה של התינוקת בת החצי שנה ממשיך להתדרדר

יוסף ריס | בריאות 10.10.2021 | 20:16

מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לצערנו, כמעט מדי יום בשבועות האחרונים מדווח מבתי החולים בארץ על אשפוזם של תינוקות, ילדים, ונערים אשר החלימו מנגיף הקורונה, וחלו בתסמונת פוסט קורונה - "PIMS".

הערב (ראשון) מדווח ב'חדשות 12' כי נרשמה עליה במספר הילדים המאושפזים. ובשבוע וחצי האחרונים - מעל 35 ילדים אושפזו לאחר שלקו בתסמונת המסוכנת.

כזכור, אתמול נפטר נער בן 16 גם הוא, בעקבות התסמונת 'PIMS'. הנער עדן פיומי הועבר מבית החולים מאיר בכפר סבא לבית החולים שניידר בפתח תקווה, שם הועלה על מכשיר האקמו ולאחר מכן נפטר. יצוין כי הנער לא התחסן כלל.

בנוסף, דווח בשבוע שעבר על תינוקת בת כחצי שנה שהועברה אל בית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, מבית החולים יוספטל שבאילת, ובעת הגעתה נזקקה התינוקת לפעולות מצילות חיים והיא חוברה למכונת לב ריאה (אקמו). לאחר בירור, התגלה כי היא סובלת מתסמונת פוסט קורונה, דלקת רב מערכתית (PIMS). הלילה (מוצ"ש - ראשון) התדרדר מצבה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום