רוצה להשלים את העסקה: המסר של בנט למרקל

ראש הממשלה אמר לקנצלרית גרמניה בביקורה בישראל כי הוא מעוניין להשלים את עסקת רכישת הצוללות מ-2017, זאת ברקע דרישתם של גנץ וסער להקמת ועדת חקירה | גורם ביטחוני: "צריך להצטייד בצוללות ואנחנו פועלים להשלים את ההתקשרות"

מאיר שלם | מדיני 11.10.2021 | 07:19

נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ימים ספורים לפני שהיא עוזבת את תפקידה לאחר 16 שנות כהונה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה אתמול (ראשון) בישראל. במהלך הביקור, השתתפה בישיבת הממשלה ונפגשה עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

לפי הדיווח באתר 'וואלה', בנט אמר למרקל במהלך הפגישה כי הוא מעוניין להשלים את עסקת הצוללות עם גרמניה, ולפי העמדה המעודכנת, ישראל מעוניינת לממש את החוזה כדי להחליף את הצוללות הישנות בשנים הקרובות.

"צרכי מערכת הביטחון נותחו מחדש על ידי הממשלה החדשה", אמר הגורם המדיני. "עמדת מערכת הביטחון היא שצריך להצטייד בצוללות ואנחנו פועלים להשלים את ההתקשרות. המסר הזה הועבר למרקל בפגישה עם ראש הממשלה. נקדם את מה שצריך למען ביטחון המדינה. מבחינתנו - ביטחון מדינת ישראל - מעל הכל".

כזכור, ב-2017 הקבינט הביטחוני הגרמני אישר מכירת שלוש צוללות חדשות לישראל בעלות של 1.5 מיליארד אירו, כשהוא יממן שליש. אלא שלאחר האישור פתחה המשטרה בחקירת פרשה שכונתה "תיק 3000", לימים "תיק הצוללות".

בעקבות החקירה, הוסיפה ממשלת גרמניה סעיף לחוזה הרכישה ולפיו אם יוכח כי היתה שחיתות בעסקת הצוללות תהיה לממשלת גרמניה הזכות לבטל את העסקה.

שר המשפטים גדעון סער אמר בשבוע שעבר כי הוא מסכים להצעת שר הביטחון בני גנץ להקים ועדת חקירה, וציין כי נתן "אור ירוק" לקידום המהלך בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום