הסקר בדק: להעדיף טיפול במחוסנים במצב חירום?

סקר שנערך לאחרונה תחת השם "מדד הקול הישראלי" ניסה להבין מה דעותיהם של אזרחי ישראל על הגבלות הקורונה? | האם יש רוב בציבור שתומך בחיבור למכשיר 'אקמו' למחוסן קודם ללא מחוסן? מה לגבי שלילת דמי אבטלה ואיסור כניסה למקומות? והפער בין יהודים לערבים. נתוני הסקר המלאים

יוסף ריס | בריאות 11.10.2021 | 10:11

מחלקת קורונה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סקר שנערך במכון הישראלי לדמוקרטיה בדק היכן נמצא רוב הציבור בהחלטות הקשורות לנגיף הקורונה, בנושאים כמו איסור כניסה למקומות ציבוריים, גביית תשלום על טיפול רפואי ושלילת דמי אבטלה - ממי שבחרו שלא להתחסן. ומתן עדיפות למחוסנים בחיבור למכונת אקמו על פני סרבני חיסון.

הסקר הידוע כ-"מדד הקול הישראלי" בדק החודש אילו מגבלות רוצה הציבור להחיל על אלו שלא התחסנו. המדד נערך אחת לחודש ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (756 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה.

מגבלות על לא מתחסנים: רוב הציבור (59%) סבור כי יש לאסור כניסה למקומות ציבוריים ולגבות תשלום על טיפול רפואי בקורונה (57%) על אלו שלא התחסנו מסיבות שאינן בריאותיות. כמחצית (51%) אף תומכים בשלילת קצבת אבטלה ממי שמסרבים להתחסן או להיבדק.

עם זאת הרוב (60%) סבורים שגם כשיש מחסור במכונות אקמו אין להעדיף מחוסנים על סרבני חיסון. הנתונים מורים על פערים משמעותיים בין יהודים לערבים, כאשר תמיכת היהודים בכל הסנקציות גבוהה מזו של הערבים.

בשאלה, האם הם תומכים בהטלת הסנקציות השונות על לא מתחסנים?

הציבור חלוק האם המגבלות למניעת הידבקות בקורונה תואמות את המצב: 42% סבורים כי הן מתאימות, בעוד שיעור נמוך במעט (39%) ציינו כי הן חמורות פחות מהדרוש. 14% בלבד השיבו כי ההגבלות חמורות מדי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום