התחזית האופטימית של המומחה: מקרי המוות מקורונה יפחתו בחורף

היועץ הרפואי של הבית הלבן מעריך כי מקרי המוות מקורונה ילכו ויפחתו במהלך החורף, אך המליץ להמשיך לעטות מסכות במקומות צפופים גם אם מחוסנים באופן מלא. בתוך כך מתפרסם כי 70% מ-100 אלף המתים האחרונים בארה"ב, לא היו מחוסנים והשאר נדבקו מכאלה שלא התחסנו

יענקי פרבר | בריאות 11.10.2021 | 10:24

מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הראשי לבית הלבן, הנחשב לדמות משפיעה בעולם הרפואה בהיותו מומחה למגיפות, מעריך כי מקרי המוות מנגיף הקורונה ירדו בהדרגה במהלך החורף.

בראיון שהעניק לתקשורת האמריקאית נשאל פאוצ'י, האם הוא צופה שיהיו גל נוסף של קורונה בחורף הקרוב, והשיב כי "למרבה המזל, כרגע, במהלך השבועות האחרונים, ראינו תפנית, ראינו ירידה, הן במקרים והן באשפוזים. מקרי המוות עדיין גבוהים, אבל זה ממש משתטח כלפי מטה" אמר הד"ר ונתן תחזית אופטימית, "אני חושב שאנחנו עומדים להתחיל לראות את מקרי המוות יורדים בדומה לאשפוזים, אך כמה מהר הם יירדו, יהיה תלוי מאוד במספר נסיבות, שיהיו מושפעות מדברים כמו מזג אוויר קר יותר, אנשים שיישארו בבית".

ד"ר אנתוני פאוצ'י. צילום: ויקיפדיה.

ד"ר פאוצ'י קרא לאמריקאים לעטות מסכות במקומות צפופים, גם אם הם מחוסנים באופן מלא. "כשיש לך הרבה הידבקויות בקהילות, למרות שאתה מחוסן, אבל כשאתה לא בבית ובחוץ במסגרות ציבוריות צריך לעטות מסכות, אני חושב שזה זהיר וזה חשוב", אמר.

בתוך כך, המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן מסר כי מקרי המוות במגמת ירידה כלפי מטה בשלושת השבועות האחרונים. המקרים ירדו מהממוצע לשבעה ימים של 1,767 ליום ב-15 בספטמבר, ל-1,418 ב -7 באוקטובר. ארה"ב הגיעה לאבן הדרך העגומה ועומדת על מעל 700,000 מקרי מוות מנגיף הקורונה בתחילת החודש.

ד"ר דיוויד דאדי, אפידמיולוג למחלות זיהומיות ממכון בריאות הציבור של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בלומברג, אמר כי לפחות 70,000 מתוך 100,000 המתים האחרונים לא היו מחוסנים. וחלק מהמחוסנים שמתו, נדבקו מ'לא מחוסנים'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום