סמוך לעיר החרדית: ירו לעבר פלסטינים - ופצעו

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של שני צעירים  תושבי ביתר עילית, שנעצרו בחשד לירי לעבר פלסטינים 

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 11.10.2021 | 18:49

עצור, אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 80

שני צעירים, תושבי ביתר עילית, נעצרו אתמול בצהריים (ראשון) על ידי המשטרה בחשד שביצעו ירי לעבר שני פלסטינים תושבי אחד הכפרים באזור, באמצעות רובה אוויר (איירסופט). השניים, כך, לפי החשד, ביצעו את הירי מתוך רכב ונמלטו מהמקום. היום האריך בית המשפט את מעצרם בשבעה ימים.

כתוצאה מהירי נפצע אחד הפלסטינים בידו ונזקק לטיפול רפואי. התקרית התרחשה לפני כחודש בכביש הסמוך לביתר עילית והמשטרה פתחה בחקירה. במהלך הימים שחלפו פעלו החוקרים לאתר את החשודים במעשה, עד למעצרם של השניים אמש. בידי המשטרה היה את המידע כי השניים עומדים מאחורי המעשה ואחד מהם אף נחקר, אך נעצר רק אתמול לאחר שהחשד כנגדו התחזק.

נציג המשטרה אמר במהלך הדיון בהארכת מעצם של השניים כי "בשעה 21:00, התקבל דיווח במשטרה על כך ש-2 פלסטינים שהלכו בצד הכביש ליד ביתר עלית נורו בנשק. מאז האירוע בוצעו עשרות פעולות חקירה, הן של משטרת ישראל והן של גורמים אחרים, על מנת להגיע לחקר האמת".

באשר לאחד החשודים, אמר נציג המשטרה, כי "מעשיו של המשיב מעלים מסוכנות רבה, שכן מדובר בסופו של דבר בירי שפגע בפלסטינים". הוא הוסיף כי שמדובר ב"ירי מרובה 'איירסופט'. זה רובה שיורה כדוריות פלסטיק או נחושת, זה פגע בפלסטיני והוא נפצע". במהלך חקירתו של אחד הצעירים, הוא זיהה את עצמו בתיעודים שבידי המשטרה אך לאחר מכן חזר בו.

השופט אלעד לנג האריך מעצרם של השניים וקבע כי הם חשודים בביצוע עבירות של תקיפה וחבלה ממשית. השופט הוסיף כי "ראיות אלה מניחות חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום