דיון סוער במליאה: בנט ונתניהו התעמתו "ראש הממשלה רק בתואר"

דיון סוער הערב במליאת הכנסת. חברי האופוזיציה עלו בזה אחר זה ותקפו את הממשלה ואת העומד בראשה. לסיום עלו ראש הממשלה בנט וראש האופוזיציה נתניהו לסכם ועקצו זה את זה

ארי קלמן | פוליטי 11.10.2021 | 19:50

בנט\נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביוזמת חבר הכנסת אורי מקלב, מליאת הכנסת התכנסה לדיון 40 חתימות בנושא "תקציב אנטי חברתי, שמעלה מיסים ופוגע בחלשים, קשישים, ילדים, תינוקות, נכים, חקלאים, נשים עובדות ונוסעי התחבורה הציבורית", כשמהר מאוד הדיון הפך להתנגחות פוליטית בין ראש הממשלה נפתלי בנט ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

הדיון החל עם נאומים של שורת חברי כנסת מן האופוזיציה שניצלו את שהותו של ראש הממשלה לתקוף אותו ואת התנהלות ממשלתו, כאשר תחילה עצר יושב ראש הכנסת מיקי לוי את הדיון והוציא את המליאה להפסקה מאחר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו שמחוייב לנכוח בדיון - לא נכח בו. כאשר נתניהו הגיע שבה המליאה מן ההפסקה.

בתום הדיון הסוער עלה ראש הממשלה נפתלי בנט להשיב ואמר תחילה כי הדיון גרם לו "לגחך", והמעיט בערכו, "אין לו הרבה משמעות, אין גבול לחוסר המודעות העצמית שלכם, התקציב נלקח בשבי. לא העברתם תקציב שלוש שנים וחצי - זו האמת".

עם תחילת נאומו של ראש הממשלה החלו חברי כנסת מ'הליכוד' ומשאר סיעות האופוזיציה לתקוף את ראש הממשלה שהוצאו בזה אחר זה מן המליאה. אלה העלו טענות נגד יושב ראש הכנסת שמפלה את חברי הכנסת מן האופוזיציה וממהר להוציאם בניגוד לחברי הקואליציה. חברי הכנסת מן האופוזיציה כינו את ראש הממשלה בנט "ביריון", "נוכל" ו"שקרן".

בנט המשיך בנאומו תוך שהוא נקטע מידי כמה דקות בצעקות רמות שנשמעו מספסלי האופוזיציה, "הממשלה הנוכחית, מכיוון שהיא משוחררת מרוב הכבלים הקואליציוניים של ממשלות העבר, העבירה בקריאה ראשונה את התקציב הכי חברתי שהיה פה מזה שנים. לראשונה מזה שנים, יכולנו לשבת יחד, להתבונן בצרכים הגדולים, התשתיתיים, של מדינת ישראל, להיות קשובים לאזרחים, ולנתב את המשאבים באופן נכון וענייני".

על דעיכת התחלואה בגל הרביעי - ללא סגר - אמר ראש הממשלה בנט: "הבשורה הגדולה היא כמובן היציאה מגל הדלתא בלי סגרים, הצמיחה העולה, האבטלה היורדת שבכלל מאפשרות לנו את הפעלתנות הכלכלית הזאת. הרי עם מדיניות הסגרים, שהתמכרתם אליהם, היינו רק מגדילים את הגרעון בעוד 60 מיליארד. ובכן, הוספנו שני מיליארד לבריאות, מעבר לתקציב הנוכחי".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עלה להשיב לבנט, ופתח במעשי ילדותו: "אני גדלתי בירושלים, היה לנו בית עם סלון ארוך, וכשהייתי בן 3, סידרתי את הכיסאות בשורה ארוכה לאורך הסלון, התיישבתי בכיסא המוביל וצעקתי 'אני טייס'. עכשיו, כשילד בן 3 עושה את זה, מילא, זה חמוד. אבל כשבנט יושב על כיסא רה"מ ואומר 'אני טייס', 'אני מנווט', ובפועל הוא לא קובע כלום - זה לא חמוד, זה פתטי, ואני אומר לכם, זה אפילו מסוכן".

לדברי נתניהו, "כולם מבינים שזה 'בכאילו'. אין לבנט מנדט, הוא ראש ממשלה רק בתואר. אזרחי ישראל אומרים את זה בבירור. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה. אחרי שלושה חודשים בלבד, ראש ממשלה מכהן מתנדנד כעלה נידף ברוח על גבול אחוז החסימה", והאשים, "בנט תלוי במנסור עבאס. הכסף אצל עבאס והתנועה האיסלאמית שזכו בפיס ב-53 מיליארד שקל. עבאס יושב בקומת הממשלה בזמן שמעבירים תקציב וכל סעיף הולכים אליו לקבל אישור".

"שרי הממשלה לא סופרים את בנט״, אמר נתניהו וגיחח, "רואים את זה בריאילטי החדש - המרוץ למוקטעה. אני אומר לכם זה יותר מותח ממשחקי הדיונון. יש לריאלטי הזה רק מנצח אחד - אבו מאזן. אתם החזרתם אותו לחיים". יו"ר האופוזיציה ציין שוב ושוב כי בנט על גבול אחוז החסימה "בקרוב הוא יהיה מתחת לאחוז החסימה", אמר.

יושב ראש האופוזיציה נתניהו ביקר גם את התנהלותו של יו"ר הכנסת וטען כי את חברי האופוזיציה בראשותו הוציא בכמויות, ואילו הוא מקל עם חברי הקואליציה. "אצלנו ספרת 'פעם ראשונה, שנייה, שלישית החוצה', פה אתה סופר אחד פה, אחד שם. אם אתה רוצה לאזן תאזן".

לאחר נאומו של נתניהו עלה ראש הממשלה בנט באופן חריג להשיב שוב לטענותיו, ולאחר מכן על פי התקנון ראש האופוזיציה נתניהו השיב לו פעם נוספת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום