מחדל: בת 76 קיבלה חיסון רביעי לקורונה

תושבת רחובות בת 76 הגיעה לקבל חיסון נגד שפעת, אך כשהגיעה לביתה הופתעה לגלות שקיבלה נגד קורונה - בפעם הרביעית. "אני לא יודעת איך זה ישפיע עליי. אמרו לי שיהיה בסדר ושאני לא צריכה לדאוג. ביקשו שאדווח במקרה של תופעות לוואי חריגות. סיפרתי על זה לרופאה שלי. היא כתבה את זה בתיק הרפואי שלי, אבל לא הייתי שקטה"

חיים שמואלי | בריאות 12.10.2021 | 13:22

מתחם חיסונים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ג'ין פיליפ, תושבת רחובות בת 76, סיפרה היום (שלישי) כי הגיעה לקבל חיסון נגד שפעת, אך כשהגיעה לביתה הופתעה לגלות שקיבלה מנת חיסון נגד נגיף הקורונה - בפעם הרביעית.

"אני אחרי שלושה חיסוני קורונה, וקבעתי תור לחיסון שפעת בכללית במתנ"ס רחובות", היא שחזרה בשיחה ל'חדשות 12'. "כשהגעתי, הנציגה קראה לי להיכנס פנימה, החובשת נתנה לי חיסון וחזרתי הביתה".

כשג'ין נכנסה לביתה ובדקה את המסמכים, היא הופתעה לגלות שנפלה טעות: "ראיתי שרשום בטופס שקיבלתי מהאחות 'חיסון מספר שלוש'. כך הבנתי שקיבלתי חיסון קורונה במקום שפעת. נלחצתי קצת, חזרתי וראיתי שבאותו המקום יש עמדות צמודות לשני החיסונים".

כשדיווחה ג'ין על המקרה למשרד הבריאות, היא נשאלה אם היא לוקחת אחריות: "עניתי שכן. חשבתי שהתבלבלתי ונכנסתי למקום הלא נכון. למחרת שוחחתי עם חברה והיא אמרה לי שבדיוק באותו החדר היא קיבלה את החיסון לשפעת, כך שלא טעיתי והגעתי למקום הנכון", סיפרה.

"אני לא יודעת איך זה ישפיע עליי. אמרו לי שיהיה בסדר ושאני לא צריכה לדאוג. ביקשו שאדווח במקרה של תופעות לוואי חריגות. סיפרתי על זה לרופאה שלי. היא כתבה את זה בתיק הרפואי שלי, אבל לא הייתי שקטה. המסר הוא שאולי צריך להיזהר ולהבדיל בין המקום שבו מקבלים חיסון שפעת לבין זה שבו מקבלים חיסוני הקורונה", אמרה ג'ין.

כמו כן, דווח על מקרה נוסף שמלמד על אי סדר בין חיסוני השפעת לחיסוני הקורונה. בהודעה אוטומטית שקיבל מתחסן אחר ממשרד הבריאות - נכתב: "בתאריך 11.10 חוסן XXX חיסון נגד קורונה בתרכיב INFLUVAC-TETRA. אם מופיעות תופעות לוואי בסמיכות לקבלת החיסון, יש לדווח לאחראי במרכז הרפואי או לרופא המטפל". הבעיה היא כי התרכיב שהוזכר בהודעה, שייך בכלל לחיסון נגד שפעת ולא לחיסוני הקורונה.

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר: "משרד הבריאות מתדרך את קופות החולים לקראת כל חיסון ומפרט את אופן מתן החיסון תוך דגש על בדיקה ואימות סוג החיסון בפני המתחסן בטרם יחוסן. בעקבות המקרה המוזכר חודדו הנהלים לכל קופות החולים". משירותי בריאות "כללית" לא נמסרה תגובה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום