נתונים מעודדים מהתרופה שפותחה נגד הקורונה

תוצאות מחקר שבו השתתפו מעל 1000 איש מארה"ב ומדינות אירופה מעודדות במיוחד. התרופה שפיתחה אסטרהזניקה נגד נגיף הקורונה נמצאה יעילה בהתמודדות מול המחלה ומנעה מחלה קשה וכמובן תמותה

יוסף ריס | בריאות 12.10.2021 | 19:27

מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במחקר שביצעה חברת התרופות 'אסטרה זניקה' לתרופה שפיתחה החברה נגד הקורונה, התגלו נתונים מעודדים בהתמודדות מול המחלה. במחקר השתתפו מעל ל-1,000 חולים מארצות הברית ואירופה - במצב קל עד בינוני.

הממצאים שהתגלו במחקר, מעודדים, שכן החולים שקיבלו את התרופה בשם "אבושילד" בפרק זמן של עד חמישה ימים מרגע הופעת התסמינים היו בסיכון נמוך ב-67% לפתח מחלה חמורה או מוות כתוצאה מהנגיף. כך על פי ב'חדשות 12'.

בנוסף, חולים שקיבלו את התרופה תוך שבוע מרגע הופעת התסמינים, היו בסיכון נמוך ב-50% לחלות במחלה קשה או תמותה. 90% ממשתתפי המחקר היו מאוכלוסיה בסיכון גבוה כולל כאלו שסובלים ממחלות רקע.

תרופה למניעת החמרת נגיף הקורונה בקרב חולים, קיימת ונמצאת בשימוש בישראל ושמה 'רג'נרון'. אך ייחודיות התרופה של חברת 'אסטרה זניקה' היא שמעבר לכך שמדובר בתרופה לחולים, היא רלוונטית גם כחיסון לקורונה עבור מדוכאי חיסון.

החברה הודיעה אתמול, כי תגיש את הממצאים לאישור מהיר של ארגון הבריאות האמריקאי ה-FDA.

בתוך כך, חברת 'מודרנה' מבקשת תיקון לשימוש באישור החירום של החיסון שלה נגד קורונה, כך שיכלול גם את מנת הבוסטר לבני 65 ומעלה ולקבוצות סיכון. "הנתונים תומכים ביתרונות קבלת חיסון בוסטר כחצי שנה אחרי קבלת המנה השנייה כדי להחזיר את רמת הנוגדנים הנדרשת". מסרה החברה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום