מדבדב השווה את נשיא אוקראינה היהודי לאיש אס אס

סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, דמיטרי מדבדב, מי שהיה בעבר נשיא רוסיה, אמר כי מנהיג אוקראינה ולודימיר זלנסקי, הוא בעל "שורשים אתניים מסוימים"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.10.2021 | 09:35

מדבדב בכותל- ארכיון צילום: פלאש 90

נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב, שנמצא כיום בתפקיד בכיר, אמר כי נשיא אוקראינה היהודי "ויתר על זהותו בתפקידו והתחיל לשרת את הכוחות הלאומניים השולטים באוקראינה". מדבדב השווה את מצבו של ולודימיר זלנסקי ל"מצב מטורף כאשר נציגי היהודים בגרמניה הנאצית, יתבקשו מסיבות אידיאולוגיות לשרת באס אס".

מדבדב לא אוהב שאוקריאנה לא נכנעת לרוסיה בכמה נושאים, ותקף את נשיא אוקראינה טוען כי הוא "נאלץ לתמרן בלי סוף בין כוחות שונים כדי שלא ישבור את צווארו, ולהתפלל לזכרם של הטרוריסטים והאנטישמים".

מדבדב, נשיא רוסיה לשעבר מסר הצהרות אלה במאמר על הסיבות להיעדר מגעים בין רוסיה לאוקראינה. ראוי לציין כי אף שהפוליטיקאי הרוסי התייחס בעקיפין למקור היהודי של זלנסקי, נשיא אוקראינה לא זכה לכינוי ישיר כיהודי בכתבה.

מלשכתו של נשיא אוקראינה, המאמר של מדבדב כונה "מוזר ביותר, לא הולם, לא רלוונטי" ונכתב ב"טון פוגעני". עוד נאמר, כי "אם רוסיה רוצה לדון בין היתר בזהותה של אוקראינה, אליה מוקדשת תשומת לב רבה בדברים של מדבדב, זהותם של האוקראינים ואוקראינה כמדינה שונה לחלוטין מההיסטוריה של ברית המועצות", כך אמר מיכאיל פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה, לתקשורת בארצו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום