ממשל ביידן דוחף למו"מ עם הפלסטינים: "הסכמי אברהם לא אלטרנטיבה"

לקראת פגישתו של החוץ יאיר לפיד עם מזכיר המדינה בלינקן ושר החוץ של איחוד האמירויות בן זייד, גורמים בכירים במחלקת המדינה האמריקנית קיימו תדרוך לעיתונאים בו אמרו שהם מחויבים עדיין לפיתרון שתי המדינות

מאיר שלם | מדיני 13.10.2021 | 11:07

ביידן משוחח עם אנשיו לגבי אפגניסטן צילום: הבית הלבן

בכירים במחלקת המדינה בארצות הברית העבירו מסרים לפני הפגישה של שר החוץ של ישראל יאיר לפיד עם מזכיר המדינה בלינקן ושר החוץ של איחוד האמירויות בן זייד.

בתדרוך שקיימו לעיתונאים, אמרו הגורמים במחלקה האמריקאית שהם עדיין ממשיכים בניסיון להגיע לפיתרון שתי המדינות בין הפלסטינים והישראלים, אך יחד עם זאת הם פועלים להרחבת הסכמי אברהם.

"אנו ממשיכים לברך על שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לכל המדינות באזור. אנחנו מקווים שהנורמליזציה תמונף להשגת פריצת דרך גם במסלול הישראלי-פלסטיני", אמר אחד הגורמים.

אחד הגורמים הבכירים שתדרכו את העיתונאים אמר: "ממשל ביידן החל את כהונתו עם מחויבות ברורה לפתרון שתי המדינות. אנו ממשיכים עם המחויבות הזאת גם כעת. נפעל להביא להתקדמות בנושא הישראלי-פלסטיני ככל שנוכל ומתי שנוכל".

מזכיר המדינה בלינקן צפוי לפגוש את שר החוץ לפיד ואת שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זייד נייען בנפרד. לאחר מכן הוא יארח פגישה משולשת עם שניהם, לראשונה מאז החתימה על הסכמי אברהם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום