נשיא הישיבה הגדולה בעולם הודיע ​​כי הוא מתפטר מתפקידו

הרב אהרון קוטלר נשיא ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד, הודיע כי הוא פורש מתפקידו, את ההודעה מסר בפגישה מיוחדת עם אחיו הרב מלכיאל קוטלר, אחד מראשי ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד. הרב אהרן הוא נכדו של הגאון הגדול הרב אהרן קוטלר זצ"ל, ממנהיגי היהדות החרדית בארה"ב

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.10.2021 | 12:55

הרב אהרן קוטלר צילום: באדיבות המצלם

השמועות על התפטרותו האפשרית של הרב אהרן קוטלר מנהל ישיבת ליקווד שבארה"ב, הסתובבו במשך יותר משנה בקרב תושבי לייקווד, וביום שלישי הוא הודיע ​​לצוות הישיבה על החלטתו לפרוש מתפקידו.

הרב אהרון היה מנכ"ל הישיבה המפורסמת במשך 27 השנים האחרונות. בהנהגתו, הכולל מעולם לא דחה צ'ק אחד, הוא עבד ללא לאות יומם ולילה כדי לגייס עשרות מיליוני דולרים בשנה כדי לחלק את מלגות האברכים בזמן.

הוא הרים את הישיבה מכמה מאות אברכים לישיבה הגדולה ביותר בארצות הברית, עם כמעט 7,000 תלמידים ו-15,000 בוגרים, רבים מהם מנהיגים של קהילות יהודיות ברחבי העולם. כאשר קיבל את תפקידו בישיבה היה בית מדרש אחד. כיום יש בה מבנים רבים, כאשר כ-18 בתי מדרשות עמוסים כולם באברכים ובחורים הלומדים תורה יום ולילה.

הייתה לו גם יד בהקמת כ-100 כוללים ברחבי העולם, במתן כסף וייעוץ מתמיד. בפגישה שנערכה אתמול (שלישי) אמר הרב קוטלר כי יישאר זמין תמיד כדי לסייע, במעבר ואמר כי הוא תמיד נמצא כדי לסייע לישיבה.

אתר Yeshiva world news מציין כי עדיין לא מונה מחליף.

ככל שגדלה לייקווד עם השנים, הרב קוטלר היה פעיל בענייני מדיניות ציבורית, כיהן בדירקטוריונים שונים שהוקדשו להרחבת שירותי הבריאות האזוריים, תחבורה, דיור, חינוך ופיתוח כלכלי. הרב קוטלר בנה את ישיבת לייקווד למה שהיא כיום, והוא אחראי להפוך את עיריית לייקווד למטרופולין, עיריית לייקווד מדורגת כעירייה החמישית בגודלה מבחינת אוכלוסיית המדינה בשנת 2020, לאחר שדורגה במקום השביעי בשנת 2010 וה-22 בשנת 2020.

הרב קוטלר לא חשף מהן תוכניותיו העתידיות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום