''ואני ערב'': הגר"ח קנייבסקי באמירה נדירה

מכתב כזה עוד לא היה בהיסטוריה כולה: רשכבה''ג מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א יוצא במכתב נדיר הקורא לבוא לעזרת החתנים והכלות היתומים שעתידים להינשא בחודשים: חשון וכסלו, כאשר הוא גוזר בגזירת מדה כנגד מידה כי התורמים יזכו שתשרה שמחה בביתם בקרוב ממש

בחדרי חרדים בשיתוף קופת העיר | חרדים 13.10.2021 | 08:25

מכתב נדיר צילום: באדיבות המצלם

מאה ושמונה חתנים וכלות שהתייתמו מהוריהם עתידים להינשא בשעה טובה ומוצלחת במהלך החודשים: חשוון - כסלו. מדובר בעשרות יתומים אשר נמצאים כפסע לפני היום המאושר והשמח בחייהם, אלא שעננה כבדה מרחפת עליהם, ועתידם לוט בערפל.

לחצו כאן לסיוע ליתומים הרבים>>>

זה מספר חסר תקדים, מאה ושמונה חתנים וכלות שעומדים ממש לפני היום הגדול של חייהם, יום בו הם ייכנסו אל תחת החופה ויקימו את ביתם על אדני התורה והיראה, אלא שאין להם ולו פרוטה שחוקה להוצאות הנישואין. פשוט אין להם מאומה, דבר שמעיב עד למאוד על השמחה הגדולה שצפוייה להיערך במהלך החודשיים הקרובים.

תנסו לדמיין אותם, את היתומים הללו, שעברו כל - כך הרבה בחיים, הם איבדו את אביהם או אימם, סבלו סבל בלתי נתפס, וכעת סוף סוף הם עתידים להקים את ביתם, לפתוח דף חדש בחייהם הקשים, אלא שהם פשוט לא יכולים, אין להם את היכולת. אין להם כסף לנדוניה, אין להם כסף להוצאות החתונה, אין להם כסף לכלום. נורא ואיום.

קול זעקתם של מאה ושמונה החתנים והכלות הגיע עד לשולחנו של רשכבה''ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט''א אשר באורח חסר תקדים הוציא מכתב מיוחד בו הוא יוצא בגזירה נוראה כי התורמים יזכו ''שתשרה שמחה בביתם בקרוב ממש".

וזה לשון המכתב: "בס''ד ר''ח מרחשוון תשפ''ב. התורמים תתר''פ ש''ח עבור ק''ח יתומים אומללים הנישאים בס''ד בחודשים חשון כסלו תשפ''ב בודאי יזכו מדה כנגד מידה שתשרה שמחה בביתם בקרוב ממש". המכתב לא מסתיים בכך, רשכבה''ג מוסיף עוד שני מילים שמרעישות בעולם כולו: "ואני ערב".


לשון המכתב • קרדיט: באדיבות המצלם

אתם מצליחים להבין את המשמעות הזו? רשכבה''ג מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א גוזר בגזירה של מידה כנגד מידה כי התורמים שיזילו את הסכום הנדרש מכיסם יזכו שתשרה שמחה בביתם בקרוב ממש. ואם לא די בכך מרן שר התורה לוקח אחריות חסרת תקדים וכותב ''ואני ערב''. דבר כזה עוד לא היה בהיסטוריה כולה.

זה משהו חסר תקדים, משהו שאתם חייבים לעשות, כי הרי מי לא רוצה לעשות שמחה בביתו בקרוב ממש, מי לא רוצה למצוא זיווגים לילדיו, מי לא רוצה להיפקד בפרי בטן, כולנו רוצים, כולנו זקוקים. כעת זה הרגע שלנו, לפתוח את הכיסים, להעניק את הסכום הנדרש ליתומים ולזכות בגזירה ההיסטורית שמרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א כותב עליה כי הוא ערב. הצטרפו כעת.

לחצו כאן לסיוע ליתומים הרבים>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום