המודיעין האיראני: "עצרנו עשרה אזרחים שריגלו למען גוף זר"

איראן מדווחת כי עצרה עשרה אזרחים שלטענת גורמי הביטחון האיראניים, ריגלו עבור ארגון ביון זר. האיראנים לא הוסיפו פרטים מזהים לגבי העצורים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.10.2021 | 14:57

אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

משרד המודיעין האיראני הודיע כי עשרה אנשים נעצרו בגין "קשרים עם שירותי ביון זרים". המשרד לא פרסם פרטים נוספים. הוא גם לא חשף את זהות העצורים ועבור איזו מדינה או גוף הם פעלו, אך אמר כי הם נעצרו "כדי למנוע את העמקת הקשרים שלהם עם סוכנויות ריגול זרות".

איראן מכריזה מעת לעת על גילוי "רשתות טרור" או "רשתות ריגול", אך לעתים רחוקות היא מספקת מידע קונקרטי או מקיימת משפטים ציבוריים. במקרים מסוימים הוצאו אנשים להורג לאחר שהורשעו בקשרים עם ישראל. השימוש במונח "יריב אזורי" יכול להתייחס לישראל, בשלב ביצוע פעולות סיכול נגד מטרות גרעיניות של איראן מאז יולי 2020.

משרד המודיעין מסר עוד כי "סוכנות הריגול הזרה אוספת מידע על מרכזים רגישים ומשתמשת באיראנים הטסים הלוך ושוב, לאיראן וממנה, כדי לשפר את נוכחותם".

ביולי 2020 איראן הוציאה להורג את מחמוד מוסאווי-מג'ד, שהואשם בריגול למען אמריקה והמוסד, איראן הוציאה אותו להורג לאחר שנחשד בהעברת מידע לאמריקאים ולישראל.

לטענת האיראנים, הוא מסר מידע בעבר מידע על קאסם סולימאני מפקד משמרות המהפכה האיסלאמית באיראן. האיראנים טוענים כי מוסאווי מג'ד קיבל מאות אלפי דולרים בתמורה לריגול וחשיפת מידע על פרטי יחידות הייעוץ, כלי נשק, מערכות טלקומוניקציה, חיי היום יום של המפקדים ונסיעותיהם. איראן טוענת כי לאחר שריגל לארצות הברית, הוא פנה לשירות הריגול של המוסד וסיפק להם מידע. בנוסף טענו כי הוא ניסה להתחבר לשירות הביון הסעודי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום