תרחיש האימים שמעורר חשש כבד בישראל

מתקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה בחדרה מעלה חשש כבד במערכת הביטחון מפני איראן, שזיהתה את בתי החולים בישראל כנקודות תורפה נטולת הגנה מספקת, ואנשיה ינסו לתקוף בניסיון לפגוע בחיי אדם

מאיר גלבוע | בריאות 13.10.2021 | 21:07

מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

תקיפת הסייבר על בית החולים הלל יפה בחדרה, שעד עתה מסתמנת כאירוע פלילי ולצידו דרישת כופר, מעלה חשש כבד במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים, שיזהו את בתי החולים כנקודת תורפה ישראלית, לבצע תקיפות סייבר נגד בתי חולים בישראל ואף לפגוע במטופלים. 

הכתב הצבאי של 'ערוץ 12' ניר דבורי מסביר כי מדובר בעליית מדרגה בניסיונות תקיפת של האקרים, לדבריו חלקם איראנים. עוד הוא מסביר כי תקיפת תשתיות אסטרטגיות של ישראל, כגון מים, חשמל, רכבות, הוא דבר שאינו פשוט כלל עבור האקרים, כיוון שהאתרים הללו מוגנים היטב. ולכן אותם תוקפים זיהו את בתי החולים, מוסדות אקדמיים ומקומות נוספים, שאינם מוגנים מספיק, כנקודת תורפה אסטרטגית, ולראיה, הפריצה המדאיגה לבית החולים בחדרה.

לפי הדיווח, תקיפה כזו על בית החולים יוצרת תהודה ציבורית גדולה, דבר חשוב עבור גורמים עוינים לישראל, בנוסף עלולים אותם האקרים שמבצעים מתקפת סייבר על בתי החולים, להביא למותם של מטופלים, ולכן מאמציהם מופנים לשם. עוד הוא מוסיף כי ישנה בעיה רגולטורית בישראל לכפות על בתי החולים להתמגן בצורה חזקה יותר נגד סייבר, ומדובר על עלויות גבוהות מאוד.

בשלב זה ישנן הערכות במערכת הביטחון שיעשו ניסיונות נוספים לפרוץ לבתי חולים במטרה לפגוע בחיי אדם, כמו גם לקופות חולים ולמוסדות אקדמיים לצורך גניבת מידע. 

בתוך כך, מדווח ב'כאן 11' כי השיבושים בפעילות בית החולים 'הלל יפה' בחדרה צפויים להימשך גם מחר. בנוסף, בתי החולים הונחו להגביר ערנות ולהכין גיבויים מחשש להתקפות נוספות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום