המחבלים הנמלטים הדהימו בחקירתם: ביקשנו מקלט מראש הממשלה הפלסטיני

מחדלי הבריחה מכלא גלבוע ממשיכים להיחשף מידי כמה ימים, גם כעבור חמישה מהבריחה שהדהימה את המדינה כולה והביכה את שירות בתי הסוהר. מחקירת המחבלים עולה כי שניים מהם פנו לראש הממשלה הפלסטיני שייתן להם מקלט, אך הוא סירב. וגם הסוהר שלא ייחס חשיבות לבלטה השבורה בתא

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 14.10.2021 | 09:58

הבור בכלא גלבוע צילום: פלאש 90

פרטים חדשים מתפרסמים על האופן שבו נמלטו המחבלים מכלא גלבוע בערב ראש השנה. שניים מתוך ששת האסירים שנמלטו מהכלא, פנו באמצעות סייען לראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, בבקשה לקבל ממנו מקלט. אך ראש הממשלה דחה את הבקשה בטענה כי "זה נושא לא פשוט. אנחנו לא רוצים סיבוכים ומוות".

חמישה שבועות אחרי בריחת המחבלים מהכלא, מתפרסם גם כן כי הנמלטים הסתתרו מתחת לאפם של כוחות הביטחון, אך לא נתפסו. אחד המחבלים, יעקוב קאדרי, סיפר בחקירתו שהסתתר יחד עם מתכנן הבריחה מחמוד עארדה, צמוד לבסיס צבאי בצפון, במשך כמעט יום שלם. הוא סיפר כי אם הם היו רוצים - היו יכולים לפגוע בחייל. כך פרסמה כרמל דנגור ב'כאן חדשות'.

"טיפסנו על הר במשך כשעתיים", סיפר קאדרי בחקירה. "פתאום ראינו מולנו גדר של בסיס צבאי. הנחנו כי כוחות הביטחון לא יעלו על דעתם שאנחנו מתחבאים ממש צמוד למחנה צבאי, אז החלטנו להסתתר כאן עד שיחשיך. חפרנו מתחת לשיחים עמדת הסוואה, וכיסינו עצמנו בצמחיה וענפים. העמדה שלנו הייתה במרחק חמישה מטרים מגדר הבסיס. ראינו חיילים הולכים לידנו, אבל הם לא הבחינו בנו".

קאדרי המשיך וסיפר: "כשהחשיך, יצאנו מעמדת ההסוואה והתחלנו ללכת לכיוון יישוב ערבי סמוך. לא ידענו איזה יישוב זה, אבל זיהינו שמדובר ביישוב ערבי לפי אורות המסגד. הבחנו בקו הבתים הראשון, ואמרנו 'לא הגיוני שגרים כאן ערבים. הבנייה כאן נראית בנייה יהודית'. כנראה לא היינו מודעים לשינויים בבנייה הערבית ב-20 השנים האחרונות, שבהן ישבנו בכלא".

עוד דיווחה כרמל דנגור ב'כאן חדשות', כי מעדויות הנמלטים ניתן ללמוד לא מעט על מחדלי שב"ס, שאפשרו לבריחה הזו להצליח. "בחודש יולי, חודשיים לפני הבריחה, היה חיפוש באגף", סיפר המחבל איהם כמאמג'י שנתפס. "סוהר הבחין בשבר בבלטה בתא שלנו. זאת בעצם הייתה הכניסה למנהרה. מחמוד היה בטוח שנחשפנו. הסוהר קרא לקצין והצביע על השבר, אבל הקצין ענה שזה רגיל, ושזה ככה בתאים רבים בכלא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום