כך התקבל אב הבית למעון ברעננה בלי סיווג ביטחוני

בנט רצה להעסיק מקורב בתפקיד 'אב בית' במעון ברעננה, שנחשב כעת למעון הרשמי של ראש הממשלה. המקורב לא עבר סיווג ביטחוני ובסביבת בנט מצאו קומבינה להתגבר על המכשול: חברת האבטחה שמאבטחת את ילדי ראש הממשלה

מאיר גלבוע | חרבות ברזל 14.10.2021 | 21:23

נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אב הבית בביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, עובד ללא סיווג ביטחוני ועלותו למדינה לא מעט כסף, כך נחשף הערב ב'חדשות 13'. לפי הדיווח של כתב המשפט אביעד גליקמן, לפני כשלושה חדשים ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש להעסיק אדם שמקורב אליו במשרת אמון במעונו ברעננה, שנחשב למעון רשמי, כיוון שבמעון הרשמי בבלפור נערכות כעת עבודות שיפוצים. 

המקורב של בנט מחויב לעבור סיווג ביטחוני טרם תחילת עבדותו, אך יש לו בעיה בסיווג הביטחוני וכרגע הוא לא מתקבל. מה עשו בסביבתו של רה"מ בנט? קומבינה. הם פנו לחברת אבטחה חיצונית שמאבטחת את ילדיו של רה"מ, וביקשו ממנה להעסיק את אותו מקורב של בנט, וכך להתגבר על מכשול הסיווג הביטחוני בהעסקה ישירה.

אותה חברה, לפי הפרסום, הסכימה, ונחתם חוזה בין המדינה לבין אותה חברה. למעשה ישנן שתי בעיות עם הקומבינה: קודם כל, אותו מקורב נטול סיווג ביטחוני נמצא ליד ראש הממשלה 24 שעות, בנוסף, זה עולה למדינה הרבה יותר כסף מאשר העסקה ישירה.

תגובת משרד ראש הממשלה: "העסקתו של העובד אושרה כנדרש, כפתרון זמני, לנוכח התמשכות תהליך הסיווג. בתקופת הביניים העובד נדרש בביצוע בידוק ביטחוני יום-יומי ולא נחשף לכל חומר מסווג במהלך עבודתו. הסוגיה תוסדר בימים הקרובים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום