גורם ישראלי: ארה"ב הבהירה את התנגדותה לבנייה בהתנחלויות

אם הממשלה הנוכחית אכן תשלים את ימיה, הרי שככל הנראה לא נראה התקדמות בתחום הבנייה בהתנחלויות למרות שראש הממשלה הינו בן המגזר. בארה"ב משגרים הבהרות בנושא | במקביל בקטר מפזרים את העננה ומבהירים שלא יהיו המדינה לחתום נורמליזציה עם ישראל

יענקי פרבר | מדיני 15.10.2021 | 07:55

נוער גבעות. אילוסטרציה צילום: Najeh Hashlamoun /Flash 90

ארצות הברית הבהירה במהלך שיחות השבוע עם ישראל, כי היא "מתנגדת נחרצות לבניית דירות בהתנחלויות יהודיות על אדמות כבושות שהפלסטינים רוצים למדינה עתידית", כך אמר בכיר ישראלי לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

לשאלה אם הצד האמריקאי העלה את הנושא במהלך ביקורו של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד, שפגש את שר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן ובכירים נוספים בוושינגטון, אמר הפקיד הישראלי לכתבים: "כן".

גורם בכיר בממשל ביידן אמר החודש כי ישראל מודעת היטב לתפיסת הממשל לגבי הצורך להימנע מפעולות שעלולות להיראות כ"פרובוקטיביות" ולערער את המאמצים להשיג פתרון דו-מדינתי בין ישראל לפלסטינים.

בתוך כך, שר החוץ הקטרי, מחמד בן עבד א-רחמן אל ת'אני, אמר כי "קטאר לא תעשה צעדים לעבר נורמליזציה עם ישראל כל עוד אין אופק לסיום הכיבוש". בדברים שנשא בפורום הביטחון העולמי שהתכנס בדוחא, הוסיף שר החוץ ואמר כי "הסכמי אברהם לא עולים בקנה אחד עם מדיניות החוץ הקטרית ושלא ניכר צעד משמעותי מישראל בנושא הפלסטיני חוץ מצעדים כלכליים", שלדבריו פותרים רק חלק קטן מהבעיה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום