ארה"ב מתכננת לאפשר לעובדי טאליבן להיכנס לתחומה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתכנן לאפשר למספר עובדי מדינה אפגניים ממשטר הטליבאן בשנים 1996-2001 להיכנס לארה"ב על ידי שינוי הקריטריונים המקובלים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 15.10.2021 | 08:51

ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא ג'ו ביידן מתכנן לפטור עובדי מדינה אפגניים מסוימים שהועסקו על ידי הטליבאן בין השנים 1996 עד 2001, מאיסורי כניסה בגין חברות בארגון טרור.

בתזכיר חדש של הממשל, שנבדק ונחשף ברשת 'פוקס ניוז', נראה כי חלק מהאפגנים שהיו מועסקים בממשלת הטליבאן בשנים 1996-2001 לא יהיו כפופים לאותן הגבלות נסיעות לארה"ב כמו עילות פסילה אחרות הקשורות לטרור. "אנשים רבים שעבדו בתפקידי שירות המדינה לפני הכרזת האיחוד האסלאמי של אפגניסטן ב-1996 המשיכו לעשות זאת לאחר ההצהרה", נכתב במסמך. "חלק עשו זאת בכפייה או במצבים אחרים של מצוקה". עוד נכתב, כי "חלק מעובדי המדינה אלה עבדו מאוחר יותר עם הביטחון הבינלאומי ועם ממשל ארה"ב או עם ממשלת אפגניסטן שהוקמה ב-22 בדצמבר 2001".

גורם בממשל ביידן אמר לרשת 'פוקס ניוז', שהתזכיר החדש לא ישנה את תהליכי הסינון והביקורת הקיימים עבור כל אדם שמגיע לארה"ב, וציין פטורים דומים ניתנים לפליטים ממדינות כמו ברית המועצות וקובה.

צוותי הנשיא ביידן עדיין פועלים לפינוי אלפי אפגנים בעקבות נסיגת הכוחות האמריקנים מאפגניסטן. "ההשפעה של התזכיר היא שאנשים שעבדו כרופאים, מורים, עובדי מדינה או עובדי ממשל ברמה נמוכה, לא ייאסרו אוטומטית להיכנס לארצות הברית מכיוון שהם עבדו במקצועות האלה", אמר בכיר בממשל לרשת 'פוקס ניוז' הוא טען כי הדברים שנכתבו בתזכיר, "נמצאים בשלבי הקדם-הכרעה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום