הידרדרות מדינית: ארה"ב תיפתח קונסוליה לפלסטינים בירושלים

דיווח: ארה"ב עומדת לכפות על ישראל פתיחה מחדש של הקונסוליה הפלסטינית בלב ירושלים | ע"פ הדיווח באם לא יגיעו להסכמות עם הממשל בוושינגטון. הפתיחה תיעשה גם בלי אישור ישראלי | עוד דווח כי על אף הדרישה ביידן וממשלו לא ינקטו מעשים שעלולים לגרום להפלת הממשלה

מאיר שלם | מדיני 15.10.2021 | 09:47

הקונסוליה ברחוב אגרון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תחת ממשלת בנט: בעוד שר החוץ יאיר לפיד סיים אמש את ביקורו המדיני בארצות הברית, הבוקר מתקבל דיווח כי במדינה האמריקנית מתכוונים לכפות על ישראל מהלך שהממשלה כלל אינה מעוניינת בו.

לפי הדיווח בעיתון "ישראל היום", שני מקורות בוושינגטון מספרים שממשל ביידן מתכוון להקים קונסוליה פלסטינית בירושלים. הממשל ימתין עם המהלך וינסה להגיע להסכמות עם ישראל, אך באם לא יגיעו, מיד לאחר התקציב הם יפתחו אותה.

הקונסוליה אמורה להיפתח ברחוב אגרון שבמערב ירושלים, למרות שבישראל סבורים שהאמריקנים צריכים לפתוח את הקונסוליה ברמאללה או באבו דיס, מחוץ לגבולות המוניציפליים של העיר.

לדברי מקור אמריקני, בתרחיש קיצוני השגריר האמריקני המיועד טום ניידס יחל להפעיל באופן עצמאי את הקונסוליה בלי אישור ישראלי, בסמוך לכניסתו לתפקיד בעוד כמה שבועות ולאחר שהכנסת תאשר את תקציב המדינה.

הדיווח האחרון מצטרף למה שדווח מוקדם יותר הבוקר, כי ארצות הברית הבהירה במהלך שיחות השבוע עם ישראל, כי היא "מתנגדת נחרצות לבניית דירות בהתנחלויות יהודיות על אדמות כבושות שהפלסטינים רוצים למדינה עתידית", כך אמר בכיר ישראלי לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

לשאלה אם הצד האמריקאי העלה את הנושא במהלך ביקורו של שר החוץ הישראלי יאיר לפיד, שפגש את שר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן ובכירים נוספים בוושינגטון, אמר הפקיד הישראלי לכתבים: "כן".

גורם בכיר בממשל ביידן אמר החודש כי ישראל מודעת היטב לתפיסת הממשל לגבי הצורך להימנע מפעולות שעלולות להיראות כ"פרובוקטיביות" ולערער את המאמצים להשיג פתרון דו-מדינתי בין ישראל לפלסטינים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום