טורקיה: סוכל ניסיון איראני לחטוף חייל עריק

משטרת השירות והביון הטורקי עצרו 8 חשודים, בהם 2 סוכנים איראנים, הם נעצרו במחוז הסמוך לגבול עם איראן לאחר שניסו לחטוף חייל איראני שערק לטורקיה

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 15.10.2021 | 13:03

כוחות משטרה בטורקיה צילום: pixabay

בשנים האחרונות הגבירה טהראן את פעולותיה בטורקיה בה חיים הרבה מתנגדי משטר איראני, כך דווחה סוכנות הידיעות הטורקית 'אנאדולו', על פי הדיווח, סוכנים איראנים נשלחו לטורקיה במטרה ליצור רשת שתחטוף ותבריח חייל עריק שברח מאיראן, על פי הדיווח, הקבוצה הציעה כסף לאשתו של החייל ואיימה לפגוע בבני משפחתה הגרים באיראן אם תסרב לסייע להם לחטוף אותו.

משטרת השירות והביון הטורקי עצרו 8 חשודים, בהם 2 סוכנים איראנים, הם נעצרו במחוז הסמוך לגבול עם איראן, אחד מהסוכנים נתפס כשניסה להיכנס לביתו של החייל, שזהותו לא פורסמה, יתר ששת החשודים הם אזרחים טורקים. בשנים האחרונות פעלה איראן כמה פעמים בטורקיה, בה חיים הרבה מתנגדי משטר איראנים. בשנה שעברה, הרשויות בטורקיה עצרו 11 אנשים בחשד שסייעו לסוכנים איראנים להבריח את אחד ממתנגדי המשטר בחזרה לאיראן.

זאת לא המתיחות הראשון בין המדינות, בדצמבר שנה שעברה טורקיה נזפה בממשל בטהרן על "שפה פוגענית" לדבריהם כלפי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. הכול החל משיר שנוי במחלוקת שהקריא ארדואן ומתייחס לרגשות לאומיים של מיעוט האזרי החי באיראן. שר החוץ האיראני מוחמד זריף אמר אז כי "הנשיא ארדואן לא התייחס להפרדה בכפייה של אזורים מצפון לאראס מארץ האם האיראנית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום