ח"כ צחי הנגבי "נתניהו אמר לי: בנט בחר לקנטר אותי"

מקורבו של נתניהו, ח"כ צחי הנגבי אמר בסוף השבוע כי בכוונתו להתמודד רק אחרי עידן נתניהו, אך הדגיש כי "נתניהו כאן לעוד הרבה שנים" | בנוגע לתקרית בטקס חילופי ראשי השב"כ: "שוחחתי עם נתניהו על העניין, הוא אומר באופן חד משמעי, שבנט משום מה בחר באירוע הזה כדי לקנטר אותו" | על אדלשטיין: "מתנהג בממלכתיות"

מאיר גלבוע | פוליטי 16.10.2021 | 19:54

נתניהו במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע ההכרזה הדרמטית בשבוע החולף של חבר הכנסת יולי אדלשטיין בה הודיע כי בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה ראש בראש מול המנהיג הבלתי מעורר - נתניהו, בכיר הליכוד צחי הנגבי אמר במהלך סוף השבוע  כי למרות רצונו להתמודד על ראשות המפלגה בעתיד, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כאן לעוד הרבה שנים ואין לו שום כוונה להתמודד מולו.

הנגבי נשאל תחילה כיצד ינהג נתניהו מול המשפט שמתנהל נגדו, האם ילך לעסקת טיעון ויפרוש, או ימשיך במאבק. הנגבי צידד ללא עוררין בנתניהו ואמר כי העד הראשון רק סייע בדבריו לטענות ההגנה. בהתייחסו להכרזת אדלשטיין אמר הנגבי: "לעת עתה יולי היחיד שהצהיר כי הוא יתמודד מול נתניהו בבוא היום, אך כרגע אנחנו לא יודעים מתי זה יקרה".

הנגבי נשאל האם אינו חושב שנתניהו מפריע לליכוד להשיג את השלטון כי למרות מספר המנדטים הרב שהוא מביא למפלגה, אדלשטיין עם מספר מנדטים נמוך בהרבה קרוב יותר להשיב את השלטון לליכוד. "אני ממש חושב ההיפך", השיב הנגבי, "אני חושב גם שהסקרים בסוף השבוע הוכיחו זאת. כרגע אף אחד מאתנו לא מסוגל להביא את הליכוד לפסגות שנתניהו מביא, כעת הסקרים מראים על 35 מנדטים".

הנגבי הוסיף כי הפרמטר הוא לא רק מספר המצביעים שהמועמד מביא, והדגיש כי "אנשי הליכוד רואים בנתניהו את המנהיג הנכון למדינת ישראל".

"אתה עצמך סולד מחלק מההתנהגויות של נתניהו, כמו מה שהיה בבית המשפט. אתה לא חושב שנכון לעשות את המהלך הזה בתוך הליכוד, מחר בבוקר אתם יכולים להרכיב ממשלה?", נשאל הח"כ מהליכוד. "אני בכלל לא סולד", התגונן הנגבי, "אני הייתי עם קבוצת השרים שבאה לסייע במובן המורלי ביום ההתייצבות שלו בבית המשפט".

הנגבי ציין כי האהדה לה זוכה נתניהו בליכוד מתוחזקת גם במניעים רגשיים, "זה מזכיר לי את מנחם בגין. משהו עמוק שאומר: האיש הזה נותן את החיים שלו בשבילנו, אנחנו איתו".

בהתייחסו למהלך של עמיתו אדלשטיין אמר הנגבי: "אני לא יודע אם הוא עשה טעות, יולי מתנהג בצורה ממלכתית. הוא אינו תוקף באופן ישיר את נתניהו, אלא רק מנתח את המצב, זה ניתוח לגיטימי, אכן בארבע מהערכות בחירות לא הגענו ל-61". אך הנגבי הדגיש: "אם יש מישהו שיש סיכוי שיביא 61 – זה נתניהו".

הנגבי נשאל על התקרית ביום חמישי בטקס החלפת ראשי השב"כ והטענה כי נתניהו התעלם במופגן מרה"מ בנט: "שוחחתי עם נתניהו על העניין, הוא אומר באופן חד משמעי, שבנט משום מה בחר באירוע הזה כדי לקנטר אותו ולא לכנות אותו בתוארו הרשמי, ולדבר אליו כמו אחרון חברי הכנסת". הנגבי ציין כי "זה לא היה מכובד ואת ההתנהגות הזו של בנט אנחנו רואים גם בכנסת. הוא כבר רה"מ הוא צריך לסגל מנהגים של ממלכתיות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום