הטבלה שערך ברקת נחשפה: נתניהו תומך בחוק נגדו

מצלמת טלפון סלולרי בכנסת לכדה מסמך שמחזיק בכיר הליכוד ניר ברקת ובו מסומן ליד שמותיהם של חבריו לליכוד, מי מהם תומך בהצעה של חבר הכנסת דודי אמסלם להגבלת מימון קמפיין בחירות ומי מתנגד | לפי הרשימה, נתניהו, כץ ורגב מתנגדים, אדלשטיין "טעון שיחה"

מאיר גלבוע | פוליטי 16.10.2021 | 19:31

ניר ברקת עם בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

קרבות הירושה בליכוד גוברים בשבועות האחרונות והגיעו לשיא בשבוע החולף עם הכרזתו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין כי יתמודד על ראשות המפלגה מול נתניהו. במהלך סוף השבוע חשף עמית סגל ב'ערוץ 12' מסמך אותו מחזיק חבר הכנסת ניר ברקת - עוד טוען לכתר בליכוד - ובו מצוינים שמותיהם של חברי הליכוד וכיצד לדעתו יצביעו בחוק אותו מציע חבר הכנסת דודי אמסלם להגבלת מימון בקמפיין פוליטי, חוק שלפי הטענות נועד להגביל את כוחו של ברקת.

לפי הטבלה שנלכדה במצלמה סלולרית, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לדעת ניר ברקת תומך בחוק. אך לטענת נתניהו הוא טרם הכריע כיצד להצביע. יולי אדלשטיין שכבר הצהיר שירוץ נגד נתניהו בריאיון למהדורה המרכזית – מתנגד לחוק, כך על פי הטבלה של ברקת.

בהערות בטבלת האקסל נכתב כי ברקת כבר ערך שיחות עם הח"כים אדלשטיין, כץ, רגב, אך נכתב כי נדרש לערוך שיחות נוספות. בנוגע לאדלשטיין נכתב כי "זה עוד טעון שיחה".

הצעת החוק של חבר הכנסת דוד אמסלם מבקשת לקבוע כי התקרה המרבית להוצאות על פריימריז תעמוד על 100 אלף שקל בשנה, כשהמטרה מכוונת בעיקר לעברו של חבר הכנסת ניר ברקת, שפועל בימים אלה רבות בנושא לאחר שהכריז על כוונתו להתמודד על ראשות 'הליכוד' והוא בעל האמצעים הכספיים הגדולים ביותר כיום בפוליטיקה בהיותו בעל הון רב - מיליארד שקלים לפחות ולפיכך הוא עשוי להשקיע כסף רב יותר ובכך להבטיח את נצחונו.

בדברי ההסבר להצעת החוק של חבר הכנסת אמסלם נכתב, "כאשר המטרה היא כפולה: א - למנוע השפעת כספים על שיקול הדעת של נבחרי הציבור ולמנוע יצירת תלות פוליטית מוגזמת בהון, ו-ב - להבטיח ככל הניתן כי קיומם של כספים לא ישפיע על תהליכים פוליטיים ולא יהפוך את המערכה הפוליטית לכזו בה קיים יתרון מובנה לבעלי הון".

הצעת החוק עוררה סערה, כאשר הודעת טקסט אנונימית נשלחה לפעילי 'הליכוד' ובה נכתב, "דודי אמסלם הצטרף לגדעון סער ושרן השכל בהצעת חוק פרסונלית נגד ניר ברקת בצעד שיקבור את נתניהו. אמסלם יחד עם גדעון נותן לגיטימציה לחוקים פרסונליים וכך מכשיר את החוק הפרסונלי נגד נתניהו שימנע ממנו להתמודד. גדעון סער משתמש באמסלם כדי לקדם חקיקה פרסונלית שתחסום את נתניהו וניר ברקת".

אמסלם מאשים את ניר ברקת בהפצת ההודעה, ומיהר לתקוף אותו חזרה, "מועמד אמור להיבחר על פי כישוריו והאידאולוגיה שלו, ומן הסתם החוק הוא לא הנושא״, הסביר את הצעת החוק, "ברור לכל בר דעת שזה הדבר ההוגן והבסיסי לעשות".

במענה להאשמות בשם אותם "גורמים בליכוד" שמיוחסים לניר ברקת, בלשכתו של אמסלם השיבו אש, ״אותו 'בכיר בליכוד' שמנסה להדביק לחה"כ דודי אמסלם, ליכודניק מבטן ומלידה, בית"רי שורשי שנאמנותו לתנועה וליו"ר שלה אינה מוטלת לרגע בספק, שותפות לשרן השכל וגדעון סער, כנראה שמעולם לא היה בית"רי או ליכודניק, ולבטח לא גדל בתנועה!".

"כדאי שאותו בכיר בעיני עצמו", הוסיפו לתקוף מלשכתו של ח"כ אמסלם, תוך שהם משגרים יותר מרמז עבה כי הם מתכוונים לניר ברקת, נטען, "כנראה לא חסר לו כסף ואמצעים כדי לממן קמפיינים של רפש ושנאה, יעשה שיעורי בית ויחדל להכפיש ולתקוף בצונאמי, בהתנהגות לא ליכודית, שמתאימה אולי לימי מפלגת קדימה בירושלים...".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום