דיווח ערבי על חיסול אסיר ביטחוני לשעבר בגבול ישראל-סוריה

מדחת סאלח, אסיר שריצה עונש מאסר בישראל ועבר לסוריה, חוסל על-ידי ישראל כשהיה במוצב עין א-תינה בגבול הגולן. כך דיווח הערוץ הלבנוני אל-מיאדין | סאלח הוצג בראיונות לכלי תקשורת ערביים כאחראי על "תיק הגולן" עבור ממשלת סוריה, ונהג להתבטא באופן חריף כנגד ישראל

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 16.10.2021 | 20:03

מדחת סאלח צילום: ערוץ אל-מיאדין

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח כי מדחת א-סאלח, אסיר סורי משוחרר שריצה עונש מאסר בישראל, נהרג בתקיפה של ישראל באזור עין א-תינה, שמול מג'דל שמס מדובר באזור שנמצא בשליטה סורית - אך במרחב שחיזבאללה מנסה להקים בו תשתיות נגד ישראל. בישראל לא מתייחסים לדיווחים הזרים.

ערוץ אל'-ג'זירה מדווח כי סאלח חוסל באמצעות ירי צלפים כששהה ליד הגבול הישראלי-סורי. א-סאלח היה אחראי על נושא רמת הגולן בממשלת סוריה. הוא נעצר בישראל כמה פעמים, כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, באחת מן הפעמים הוא נעצר באשמת הצטרפות לחוליית "תנועת ההתנגדות הסורית בגולן", שיבוש פעולת מנגנוני הביטחון וצה"ל והטמנת מוקשים בדרכים צבאיות. בנוסף הוא נעצר בעקבות ניסיון לחטוף חייל ישראלי. א-סאלח היה כלוא בארץ 12 שנה ושוחרר בשנת 1997. שנה לאחר מכן חצה את הגבול לסוריה. בשנת 2000 מונה לנציג הגולן בפרלמנט הסורי, ומונה לתפקיד מנהל משרד "ענייני הגולן" בממשלה.

ערוץ אל-מיאדין מדווח, כי "כלי התקשורת הישראלים אמרו כי אל-סאלח "נהג לדבר בחריפות נגד המדיניות הישראלית בגולן" וישראל מסרבת להגיב לידיעה על חיסולו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום