ה-FDA מעכב את אישור החיסון של מודרנה לבני נוער

לאחר עצירה במתן החיסונים לבני נוער בכמה מדינות אירופאיות, הודיעו בארגון הבריאות האמריקאי על עיכוב באישור החיסון של החברה האמריקאית- מודרנה | במקביל, החברה המתחרה ממשיכה לחסן במרץ את בני הנוער במדינה

יוסף ריס | בריאות 16.10.2021 | 20:24

אילוסטרציה צילום: unsplash

ברקע השיח על בטיחות החיסונים נגד הקורונה, והמחקר הענק של בית החולים בלינסון עם מכון המחקר של קופת החולים כללית, שממצאיו פורסמו לאחרונה, בהם התגלה כי ההסתברות לדלקת שריר הלב מהחיסון נדירה, אפילו בקרב האוכלוסייה הצעירה - שנחשבת לנמצאת בסיכון מוגבר. מתפרסם היום במגזין האמריקאי 'וול סטריט ג'ורנל' דיווח עלכך  שב-FDA ארגון הבריאות האמריקני מעכבים את אישור החיסון של חברת מודרנה לבני נוער בגילאים 12-17.

על פי המגזין האמריקני העיכוב בא בעקבות כמה מדינות אירופאיות כמו פינלנד, שוודיה, דנמרק ונורווגיה שעצרו את מתן החיסונים לגילאים 12-17, בעקבות החשש מהסתבכות ופיתוח דלקת שריר הלב.

העיכוב של ארגון הבריאות האמריקני באישור החיסון, צפוי להתארך בכמה שבועות עד שיקבלו בארגון עוד נתונים על השפעת החיסון בקרב הגילאים הללו, וצעירים בכלל.

בתוך כך, האשים מנכ"ל חברת 'מודרנה' סטפן בנסל, בריאיון בימים האחרונים, כי מדינות מסוימות רוצות להיות "אולטרה-שמרניות", והרגיע: "זו כמובן הזכות שלהן, אבל עם הנתונים שראיתי ארגיש בנוח עם כל אחד מבני משפחתי, שהוא זכר צעיר, שמקבל את החיסון".

במקביל, מתחסנים בני הנוער ברחבי ארצות הברית בחיסון של החברה המתחרה 'פייזר', ובחברת 'מודרנה' יקוו להודעה ברורה בקרוב של ארגון הבריאות האמריקני 'FDA' על בטיחותו של החיסון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום