הסכם סחר חופשי: לפיד נפגש עם שר החוץ ההודי

שר החוץ לפיד קיים פגישה עם שר החוץ ההודי ד"ר ג'אישנקר במשרד החוץ בירושלים, והוחלט על חידוש המו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות כבר בחודש נובמבר, בשאיפה כי ההסכם יהיה מוכן לחתימה עד אמצע 2022

חיים שמואלי | מדיני 18.10.2021 | 14:29

יאיר לפיד עם שר החוץ ההודי צילום: אבי חיון משר החוץ

שר החוץ יאיר לפיד קיים היום (שני) פגישה עם שר החוץ ההודי ד"ר ג'אישנקר (Dr. SUBRAHMANYAM JAISHANKAR) במשרד החוץ בירושלים. 

שרי החוץ החליטו בפגישה על חידוש המו"מ על הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות כבר בחודש נובמבר, בשאיפה כי ההסכם יהיה מוכן לחתימה עד אמצע 2022. 

בנוסף, הסכימו השרים על הכרה הדדית בתעודות המתחסן וכן, להרחיב את השת"פ בתחומי מים וחקלאות שהפכו בשנים האחרונות לעוגן מרכזי ביחסי שתי המדינות. 

שר החוץ יאיר לפיד אמר: "אני מודה לידידי ד"ר ג'אישנקר על הביקור בישראל, ביקור שהוא הסנונית הראשונה לאירועים שיתקיימו בשנה הבאה לציון 30 שנה ליחסים הבילטראליים בין הודו לישראל".

"אנו ממשיכים במדינאות החיבורים ורואים בהודו בת ברית חשובה ביותר במשך שנים רבות. הודו גם מביאה איתה הזדמנויות חדשות לשיתופי פעולה", אמר לפיד.

"בשנה האחרונה התמודדנו, הודו וישראל עם מגפת הקורונה, וסייענו זו לזו בעת המשבר, כך מתנהגים חברים ושותפים", דברי לפיד.

לאחר הפגישה בין שרי החוץ, נערך טקס חתימה על הצטרפות ישראל לאמנת ה-ISA (הברית הסולארית הבינ"ל International Solar Alliance, שנוסדה ב 2015 ביזמת הודו וצרפת) שתאפשר לישראל לתרום מהידע והניסיון שלה לארגון. 

שרת האנרגיה קארין אלהרר השתתפה בפגישה בין השרים וחתמה על ההסכם בשם ממשלת ישראל בנוכחות שני שרי החוץ.

אלהרר אמרה: "החברות בארגון ה-ISA, לצד יותר מ-80 מדינות שהתברכו בשמש ומקדמות אנרגיה סולרית, תאפשר למדינת ישראל לתרום ולהיתרם למאבק העולמי במשבר האקלים ולקדם יחד פתרונות לעתיד ירוק יותר. אני מודה לשר החוץ, יאיר לפיד, ולשר החוץ של הודו, סוברהמניים ג'אישנקר, על התמיכה בשותפות הזו וצופה שהיא תהיה ראשונה מבין רבות. כולי תקווה שהחברות בארגון שחרט על דגלו השקעה במחקר ופיתוח בתחום אנרגיה סולרית תעודד יזמים ויזמיות ישראליים להביא פיתוחים בתחום האנרגיה ולקדם את מדינת ישראל לחזית העולמית גם בתחום זה".

בסוף טקס החתימה, נסעו שר החוץ לפיד ושר החוץ ד"ר ג'אישנקר בליווי רעיותיהם לביקור במרכז 'שלווה', מרכז לטיפול ילדים עם מוגבלויות ותמיכה בבני משפחותיהם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום