מדינה מוסלמית נוספת לקראת חתימה על הסכם עם ישראל

לאחר הסכמי אברהם בהם חתמו ארבע מדינות מוסלמיות, בהן איחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו, כעת, ע"פ הדיווחים, מדינה מוסלמית נוספת בדרך להסכם כינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל

יוסי ריינר | מדיני 18.10.2021 | 19:55

pixabay

משרד החוץ פועל לכינון יחסים דיפלומטיים עם איי קומורו - מדינה מוסלמית המורכבת משלושה איים געשיים הממוקמת לחופי מזרח אפריקה, כך דיווח איתמר אייכנר ב'ynet'.

איי קומורו שכמעט כל תושביה הם מוסלמים סונים הכריזה על עצמאותה ב- 1975 לאחר שהייתה תחת שלטון קולוניאלי צרפתי.

המדינה חברה בליגה הערבית ובוועידת מדינות האסלאם, ואם אכן יבשילו המגעים, תהייה קומורו המדינה החמישית המוסלמית אחרי איחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו, שמנרמלת את יחסיה עם מדינת ישראל.

איי קומורו, החברה באו"ם, ידעה תהפוכות ומהפכות ב-46 השנים האחרונות, כולל אירוע מוזר שבמסגרתו השתלט שכיר חרב והרפתקן צרפתי ידוע על אחד האיים והכריז על עצמאות.

ב-1994, בעקבות חתימת הסכמי אוסלו, ניהלו ישראל וקומורו מגעים לכינון יחסים דיפלומטיים תמורת סיוע ישראלי נדיב. אך המגעים עלו על שרטון בעקבות לחץ שהפעילה איראן, וקומורו חזרה בה מכוונתה, ושגרירה של מדינת האיים לא הגיע לטקס החתימה על ההסכם שהיה אמור להתקיים בשגרירות ישראל בפריז.

ב-2013 הגישה קומורו תביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, בעקבות ההשתלטות של ישראל על האונייה מאווי מרמרה הטורקית שהפליגה לרצועת עזה תחת דגל קומורו. התובעת החליטה לדחות את התביעה אך בלחץ טורקי הגישה קומורו ערר שהתקבל, ובעקבות זאת חויב התובעת של בית הדין לבחון מחדש את עמדתה בנושא.

בתוך כך, ארה"ב מקיימת מגעים מול סודן במטרה לקיים בחודש הבא בוושינגטון טקס חתימה על הסכם נרמול יחסים עם ישראל, כזכור - ב- 6 בינואר 2021 הצטרפה סודאן להסכמי אברהם, אך נכון לעכשיו טרם נחתם הסכם רשמי לכינון יחסים דיפלומטיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום