מנהל רשות המסים: ההון השחור בישראל מוערך במיליארדים

רשות המסים השלימה את ההכנה של רשימת בעלי חשבונות בנקים שנוהלו בשווייץ, שהועברו ברגע האחרון למקלט מס אחר - לאחר שהרשות עמדה לדרוש מהם את המס המגיע לה. מנהל רשות המסים: "נגבה מהם עד השקל האחרון, גם הצ'יינג'רים על הכוונת"

יוסי ריינר | כלכלי 19.10.2021 | 17:05

ערן יעקב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ערן יעקב, מנהל רשות המסים דיבר אתמול במהלך הכנס השנתי של לשכת יועצי המס, שנערך במלון הרודס באילת והזהיר את מעלימי המיסים. "יש לנו את כל הפרטים של בעלי החשבונות וגם את הסכומים שנוהלו. בקרוב מאוד נגיע אליהם. שום דבר לא יעזור להם, ונגבה מהם עד השקל האחרון", עוד הדגיש יעקב כי "מדובר במיליארדים רבים, זה נמצא ופוגע מאוד בחברה הישראלית. מי כמוכם חווה לא פעם את אותו בעל מקצוע שלא תמיד חשב שצריך להוציא חשבונית". כך דווח יהודה שרוני בעיתון 'מעריב'.

עוד גילה מנהל רשות המסים כי חלפני המטבע, הצ'יינג'רים, נמצאים אף הם על הכוונת. "דרך המידע שקיבלנו, רשות המסים גילתה גם בתחום הזה לא מעט מיליארדים. אנשים בוחרים לנהל המון כספים, אבל שכחו שיש רשות מסים". מנהל רשות המסים גילה כי בכוונתו ליזום מהלכים להקצאת ענישה נגד עברייני מס כמקובל בעולם, וכי כיום רמת הענישה מוגבלת מאוד וכך גם ההתרעה.

יעקב הדגיש את מחויבותו להילחם בתופעת החשבוניות הפיקטיביות באמצעות חובת דיווח על עסקות מקוונות בסכום של 5,000 שקל ומעלה. בנושא המטבעות הדיגיטליים, הוא הוסיף כי "אנחנו כן חושבים כי יש מקום לקבל דיווח שנוכל באמצעותו 'להשקיף' את הפעילות בצורה טובה יותר. כרגע אנחנו מתמודדים עם כלים מאוד מתקדמים טכנולוגית. אל תנסו אותנו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום