דיווח: הסעודים לא דחו הצעה לנורמליזציה עם ישראל

ממשל ביידן דן עם סעודיה באפשרות לנורמליזציה עם ישראל והצטרפות ל"הסכמי אברהם". הסעודים לא דחו על הסף את האפשרות לקדם נורמליזציה, אך הדגישו כי מהלך כזה ייקח זמן

מאיר גלבוע | מדיני 20.10.2021 | 13:36

מוחמד בן סלמאן צילום: משרד החוץ הסעודי

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן שוחח עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בסוף החודש שעבר על אפשרות שסעודיה תצטרף להסכמי אברהם. לפי הדיווח של ברק רביד ב'וואלה' הסעודים לא דחו את ההצעה על הסף.

ממשל ביידן דן עם סעודיה על האפשרות כי הם יצטרפו להסכמי אברהם, ויערכו אף הם נורמליזציה עם ישראל. על פי הדיווח באתר 'וואלה' היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן העלה את הנושא בפגישתו עם יורש העצר הסעודי בן סלמאן בסוף ספטמבר.

הסעודים לא דחו על הסף את האפשרות לקדם נורמליזציה, אך הדגישו כי מהלך כזה ייקח זמן ונתנו לבית הלבן רשימה של צעדים שיצטרכו להתממש קודם לכן. על פי הדיווח כמה מהצעדים האלה נוגעים לשיפור במערכת היחסים בין ארצות הברית לבין ערב הסעודית.

רביד מציין כי הנושא עלה ב-27 בספטמבר במהלך ביקורו של היועץ לביטחון לאומי בממלכה הסעודית, כך לפי שלושה מקורות אמריקנים וערבים שמעורים בנושא. הבית הלבן סירב להתייחס לפרטים.

אם סעודיה תצטרף להסכמי אברהם, דבר זה עשוי לדחוף מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות לנקוט בצעד דומה. הדיווח הנוכחי מצטרף לדיווח נוסף שדיווחנו ביום שני האחרון, כי משרד החוץ פועל לכינון יחסים דיפלומטיים עם איי קומורו, מדינה מוסלמית המורכבת משלושה איים געשיים הממוקמת לחופי מזרח אפריקה.

איי קומורו שכמעט כל תושביה הם מוסלמים סונים הכריזה על עצמאותה ב- 1975 לאחר שהייתה תחת שלטון קולוניאלי צרפתי. המדינה חברה בליגה הערבית ובוועידת מדינות האסלאם, ואם אכן יבשילו המגעים, תהייה קומורו המדינה החמישית המוסלמית אחרי איחוד האמירויות, בחריין, סודן ומרוקו, שמנרמלת את יחסיה עם מדינת ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום