מספר ישראלים נעצרו בפרשת עוקץ בינלאומיות

בעקבות בקשת סיוע מגרמניה, פתחה משטרת ישראל בחקירת פרשת עוקץ בינלאומית ועצרה מספר ישראלים החשודים כמעורבים. מחקירה ראשונית עולה כי החשודים נהגו לעקוץ תושבי גרמניה באמצעות מוקד טלפוני שפתחו

צביקה סגל | כלכלי 20.10.2021 | 15:14

אילוסטרציה צילום: pixabay

המשטרה עצרה הבוקר 15 בני אדם, בחשד שהיו מעורבים בהונאת ענק של מיליוני יורו. מחקירה ראשונית עולה כי החשודים נהגו לעקוץ תושבי גרמניה באמצעות מוקד טלפוני שפתחו.

החקירה נפתחה אחרי שביחידת ההונאה של מחוז מרכז במשטרה, התקבלה בקשה לסיוע מטעם משטרת גרמניה בחקירת פרשייה העוסקת בהונאה במיליוני יורו ע"י גורמים ישראלים.

לפי החשד, החשודים הקימו בישראל ובמדינות נוספות בעולם מוקדי "call center" באמצעותם שכנעו אזרחים בגרמניה להשקיע כספים רבים במניות, מטבעות זרים וסחורות וכד'. כעבור זמן מה גילו המשקיעים כי לא בוצעו עסקאות בכלל וכל כספם נעלם.

הבוקר עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עיכבו חוקרי יחידת ההונאה במחוז מרכז 15 חשודים לחקירה, 11 מהם שוחררו בסיום חקירתם ו-4 נעצרו ויובאו בהמשך היום לבית משפט השלום בירושלים לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

בחיפוש במשרדי חברה בפתח תקווה אשר מהווים את המוקד לביצוע ההונאות בארץ, נתפסו מחשבים, טלפונים ניידים, מסמכים שונים וכסף מזומן. כמו כן, בוצעה הקפאת כספים מחשבונות שונים בסך כ-4 מיליון שקל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום