חשש מגל חמישי: ראש הממשלה מכנס התייעצות עם ראשי המערכת

בעקבות חדירת זן חדש של וריאנט הדלתא שהתגלה לראשונה בישראל בילד ששב ממולדובה, ראש הממשלה נפתלי בנט מכנס הערב התייעצות מהירה עם שר הבריאות וראשי מערכת הבריאות. בישראל עדיין לא יודעים עליו הרבה, אך יש מי שמנסה להרגיע | הגל החמישי עניין של זמן?

יוסף ריס | בריאות 20.10.2021 | 20:59

מעבדת בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הירידה המתמדת בנתוני התחלואה מקורונה, גרמה לכולנו לחוש כי הנה אנחנו בדלת היציאה מהגל הרביעי שגבה את חייהם של מעל 1500 בני אדם, אולם בימים האחרונים נשמעים עוד ועוד דיווחים על תת זן חדש בשם 'AY4.2' שמגיע מבריטניה ומתפשט במדינות אירופה. לפני כמה ימים אף התריע ממונה הקורונה הפרופ' סלמן זרקא מפני תת הזן המטריד וביקש לעקוב אחריו. 

אתמול (שלישי), כבר הודו במשרד הבריאות, כי תת הזן הצליח לחדור לישראל לאחר שזוהה בילד בן 11 שחזר ממולדובה, נבדק בנתב"ג ואומת לו, הילד שוהה מאז בבידוד בניסיון לצמצם את התפשטותו. במשרד הבריאות ציינו כי לא התגלו מגעים נוספים מאומתים, ו"החקירה נמצאת בעיצומה". 

מחשש לגל חמישי נוסף שיתפרץ בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים הערב התייעצות בעניין וריאנט הדלתא החדש AY4.2 (הווריאנט הבריטי) ביחד עם שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה וגורמי מקצוע נוספים.

לצד זאת, ניסה הבוקר (רביעי), ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למחלות מתפרצות בביה"ח אסותא שבאשדוד, להרגיע את הציבור וטען: "התפתחות ווראינטים היא תהליך טבעי. מדובר בשלב אבולוציוני שעובר כל וירוס וכל יצור חי בכלל, זו דרך עולם החי להתמודד עם המציאות המשתנה".

עוד הוסיף ד"ר שורק כי לצד הצורך לעקוב אחריו ולנטר אותו, חשוב לציין שעד כה, כלל החיסונים המאושרים מתמודדים בהצלחה רבה עם הווריאנטים השונים וכפי שהם מתפתחים, גם המדע הטכנולוגיה ובתוכם החיסונים, מתפתחים ומשתנים כל העת ומספקים מענה נדרש ואיכותי. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום