המו"צ הותקף: ב'עדה החרדית' מתכוננים למערכה אדירה

פקחים מטעם העירייה בליווי כוחות משטרה גדולים, פשטו על בית הכנסת של חסידות תולדות אהרן בחריש, פינו את המתפללים ותקפו את רב הקהילה. עסקני העדה החרדית מתכנסים בשעה זו במטרה להחליט על תגובתם בנושא

יוסי שטארק | חדשות בארץ 20.10.2021 | 16:35

כוחות המשטרה בפשיטה על בית הכנסת תולדות אהרן בחריש צילום: בחדרי חרדים

זעם אדיר בקרב הקהילות החרדיות בחריש: פקחים מטעם העירייה, בליווי כוחות משטרה גדולים, פשטו על בית הכנסת של חסידות תולדות אהרן בעיר ופינו את המתפללים בצורה אלימה. לטענת התושבים במקום, הכוחות אף תקפו מו"צ בעדה החרדית, רב הקהילה הגאון רבי יוסף שמואל ולס.

ההתנכלות לקהילת תולדות אהרן, מגיעה לאחר התנכלויות חוזרות ונשנות נגד הקהילות הליטאיות והספרדיות בעיר, כאשר גולת הכותרת הייתה לפני שבועיים כאשר פקחים, בהוראת ראש העירייה הדתי יצחק קשת, פירקו אוהל של הקהילה הליטאית בשכונת 'בצוותא' בעיר.

הזעם בקרב חוגי 'העדה החרדית' ובקהילת תולדות אהרן גדול מאוד והקהילות מתכוננות לצאת למערכה אדירה נגד ראש העירייה יצחק קשת, עליו נטען כי הוא גרם לביזיון חמור של התורה ולומדיה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עסקני העדה החרדית מתכנסים בשעה זו במטרה להחליט על תגובתם בנושא, וכן לגבש דרכי הפעולה בהתמודדות מול התנכלויות העירייה.

אחד מעסקני 'העדה החרדית' טוען בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בבית כנסת שנבנה על שטח פרטי, כי אין ברירה אחרת - גם הקהילה הליטאית וגם הקהילה החסידית לא מקבלת מהעירייה הקצאות".

לדבריו, "קהילת תולדות אהרן, שהבינה כי אין לה סיכוי לקבל הקצאה מהעירייה, פנתה לעירייה וביקשה לשכור ממנה שטח, אבל גם אז לא הסכימו לתת. מדובר בסוג של אנטישמיות נגד הקהילה החרדית שמגיעה לחריש. השיא היה כאשר תקפו את המו"צ, ועל זה לא נשתוק".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת עיריית חריש, שהפנתה אותנו לוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה, שהיא גוף נפרד מהעירייה.

מהוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה בחריש, נמסר ל'בחדרי חרדים': "הוצא צו סגירה בהתאם להחלטת בית המשפט".

ממשטרת ישראל טרם נמסרה תגובה.

כזכור, לפני שבועיים דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על מהומה שפרצה בחריש, כשקבוצה של תושבים חילונים הגיעה להתעמת עם קבוצה של תושבים חרדים שהחלו בבניית אוהל עבור בית כנסת בשכונת 'בצוותא' בעיר.

האברכים התחילו בהקמת האוהל על שטח שומם בשכונה, זאת כדי לא להגיע למצב של קיום מנייני תפילה בתוך בוץ ושלוליות מים, כתוצאה מהגשמים היורדים בתקופת החורף.

אחד התושבים סיפר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הקיצונים החילונים ניסו למנוע את הקמת האוהל והתעמתו עם האברכים שנעלו את המתחם, כעבור ארבע שעות של מהומות, והתערבות של עשרות שוטרים שהגיעו למקום - הוזעק ראש העירייה (הדתי) יצחק קשת שהורה לצוותים של העירייה לפרק את האוהל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הקהילה הליטאית, שחבריה הקימו את האוהל, לא נשארה בודדה במערכה, וכל הקהילות החרדיות בשכונה יצאו לתמוך במאבקה, ביניהן, קהילת פרושים, תולדות אהרן וקהילת 'שבת אחים' של יוצאי עדות המזרח בראשות הרב אלקבץ.

ראש העירייה יצחק קשת כתב לאחר מכן: "הוריתי הערב לפרק באופן מיידי אוהל תפילה שהוקם ללא אישור בשטח ציבורי בשכונת בצוותא. עובדי עירייה פירקו את האוהל בליווי משטרתי".

"סביב הקמת האוהל התרחש הערב אירוע קשה מבחינה קהילתית: עימות בין תושבים חילונים לתושבים חרדים שגלש לאלימות של ממש".

"ההתרחשות הזו בעיניי בלתי נסבלת. התנהגות בריונית לא באה בחשבון. אני מתנגד נחרצות לכל ניסיון מכל צד שהוא לקבוע עובדות במרחב הציבורי באופן חד צדדי, ולכן החלטתי שהאוהל יפורק מייד".

"אני רוצה להעביר מכאן מסר ברור לכולם: חריש היא עיר מעורבת, עיר של כולם – חילונים, דתיים וחרדים. מי שלא מעוניין לחיות ביחד, כנראה שחריש לא מתאימה לו. מי שרוצה להתבדל פשוט לא ימצא כאן את מקומו. כל ניסיון לכפייה או לקביעת עובדות בשטח באופן חד צדדי ייתקל בתגובה נחרצת ובלתי מתפשרת".

"אני מכיר בצורך לבית כנסת בשכונה ואנחנו עובדים על פתרונות, אבל לא זאת הדרך. הדברים ייעשו בצורה מסודרת כפי שנעשו בשכונות הוותיקות יותר. העירייה מצידה תעשה כל מה שצריך כדי שהסדר הציבורי יושב על כנו וכדי למצוא מענה מתאים לצרכים של כל הצדדים. אבל צריך גם רצון טוב ונכונות לחיים משותפים כדי שיהיה אפשר לחיות בשכונה - בצוותא", לשון הודעת ראש העירייה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום