בעקבות הזן החדש: ההנחיות של ראש הממשלה

בעקבות הדאגה מכניסת זן הדלתא החדש AY4.2 שעד כה אובחן רק בילד בן 11 שחזר ממולדובה, קיים הערב ראש הממשלה בנט התייעצות עם גורמי המקצוע והנחה אותם כיצד לנהוג בכדי למנוע את התפשטותו 

קובי עוזיאלי | בריאות 20.10.2021 | 23:09

נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב (רביעי), התייעצות בעניין זן הדלתא החדש AY4.2. שבה השתתפו שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה לראש המל"ל, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים.

בדיון הציגו גורמי המקצוע בפני ראש הממשלה את המידע שיש בשלב זה בעניין הווריאנט החדש, שמסוגו התגלו עד כה מקרים בודדים בישראל (בעקבות ריצוף גנטי שמבצע משרד הבריאות על דגימות מאומתים מהשבועות האחרונים).

ראש הממשלה הדגיש, כי יש לעקוב באופן הדוק אחרי ההתפתחויות ולפעול באופן מהיר על מנת לשמור על ההצלחה עד כה בהתמודדות עם הנגיף.

ראש הממשלה הנחה את גורמי המקצוע להתמקד בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולגיות מוגברת וכן  ליצור קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים לבירור ושיתוף מידע.

בנוסף ביקש לעדכן את מתווה התיירות בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש וכן הורה בנט לשתף את המידע הקיים בישראל עם מדינות נוספות בעולם, בדגש על מדינות אירופה.

לסיום הורה ראש הממשלה להגדיל את יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום