בהיקף של מיליונים: גל הירש הואשם בעבירות מס

כשש שנים לאחר שסוכל מינויו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, בשל החשדות שעלו נגדו, הפרקליטות הגישה היום את כתב האישום נגד תת אלוף במיל' גל הירש | בשנת 2015 החליט שר הבט"פ למנותו של לתפקיד המפכ"ל - אך ביטל את המינוי מאוחר יותר

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 21.10.2021 | 14:43

גל הירש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד גל הירש ושותפיו עודד שכנאי, ומיכאל בנימיני בגין עבירות מס בגין שביצעו. כמו כן, הוגש כתב אישום נפרד נגד יניב אדם בגין עבירות מס במסגרת הסדר טיעון. הירש, תת אלוף במילואים, כיהן בבר כמפקד סיירת שלדג ומונה לתפקיד מפכ"ל המשטרה - עד שלבסוף החליט השר לבט"פ לבטל המינוי.

בחודש אוגוסט 2015 החליט השר לביטחון פנים דאז, גלעד ארדן, למנות את הירש למפכ"ל המשטרה. המינוי עורר סערה בארגון וגרר את זעמם של ניצבים אשר לטשו עיניים לתפקיד הנחשק. בשל החשדות שעלו נגד הירש, החליט בסופו של דבר השר ארדן לבטל את המינוי.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2009-2007 פעלו שכנאי, הירש, בנימיני ואדם כשותפים במתן שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים במסגרת מערך חברות שבשליטתם, כל אחד לפי חלקו. בין היתר פעלו הנאשמים במסגרת החברות דיפנסיב שילד ישראל בע"מ שהוקמה בישראל; חברות שהוקמו בגיאורגיה וחברות שהוקמו באיי הבתולה הבריטיים. פעילות זו הוסדרה באמצעות שורה של הסכמים שנחתמו בין היתר על ידי החברות הנזכרות מעלה לבין לקוחות השותפות.

בתקופה זו עסקו הארבעה מול משרד ההגנה בגיאורגיה בייעוץ בטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי. שכנאי והירש ניהלו במשותף את הפעילות בגיאורגיה, בכלל זה ניהולה המקצועי, תכנונה והוצאתה לפועל וכן היו אחראים על הקשר מול משרד ההגנה הגיאורגי והגורמים המקומיים. בנימיני פעל בגיאורגיה לקידום הפעילות המקצועית והאינטרסים של השותפות. אדם היה אחראי, בין היתר, על פיקוח מקצועי, חניכה וליווי של התוכניות שהופעלו במסגרת הפעילות.

על פי כתב האישום, מפעילותה העסקית של השותפות נצמחו לנאשמים הכנסות המצטברות להיקפים שלמיליוני שקלים, שזרמו לחשבונות החברות הנזכרות מעלה. את הרווחים חילקו ביניהם הנאשמים בהעברות אל חשבונותיהם האישיים וחשבונות חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, בבנקים זרים. כמו כן הנאשמים העבירו כספים בין חשבונותיהם האישיים וחשבונות החברות שבשליטתם לבין עצמם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום