רביץ הפתיע את רבני 'דגל': שכונה חדשה בטלזסטון על שם הרב שך

השכונה תיקרא 'אבי עזרי', בכניסה לטלזסטון, והיא תאכלס כאלף ומאתיים תושבים. כבר היום גרים במקום כמה מאות משפחות, ובשבועיים הקרובים יתקיים טקס מיוחד בהשתתפות גדולי תורה ואישי ציבור

אברמי פרלשטיין | חרדים 21.10.2021 | 20:41

רביץ והמפה של השכונה החדשה צילום: באדיבות המצלם

רבני וראשי 'דגל התורה' נפגשו הערב לכינוס מיוחד לרגל יום השנה העשרים להסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אלעזר מנחם מן שך זצ"ל בעל ה'אבי עזרי', מייסד התנועה ומורה דרכה לאורך כל שנות הקמתה.

בראש היושבים בכנס היה בראשות חתנא דבי נשיאה חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, ולצדו הגאון רבי נתן זוכובסקי. לצדם ישבו חברי הכנסת של גדל התורה ותלמידיו המובהקים של הרב שך. משתמו נאומי ההתעוררות, הודיע יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני כי לראש מועצת קריית יערים – טלזסטון יצחק רביץ ישנה הודעה מיוחדת למשתתפים.

בהתרגשות גדולה נעמד  רביץ וסיפר על הקשר העמוק של אביו חבר הכנסת הראשון של דגל התורה הרב אברהם רביץ ז"ל שנקרא לדגל על ידי מרן הרב שך, ועמד בראש התנועה במשך שנים ארוכות. הרב רביץ סיפר שבביתו חינכו "שכל פסיעה וכל צעד הכל צריך לקבל את האישור וההסכמה של הרב שך, ואם לא – אז לא עושים. אין שאלות".

לאחר מכן הכריז בהתרגשות כי לקראת ציון עשרים שנה להסתלקותו של מרן, הוחלט לקרוא לשכונה החדשה שהולכת ונבנית בימים אלו בטלזסטון על שמו של מרן בעל ה'אבי עזרי', "כדי שלא נשכח אף פעם חלילה איפה גדלנו, ועל איזה יסודות איתנים נבנה עולם התורה בארץ הקודש".

רביץ הוסיף ואמר: "טלזסטון היא מקום של תורה הניצב בשערי ירושלים. היא המזוזה של בירת ישראל, ואין מתאים מכך שהשכונה החדשה ביישוב תישא את שמו של מנהיג האומה במשך עשרות שנים".

השכונה החדשה ממוקמת בכניסה ליישוב וצופה על כביש 1. כיום היא נקראת בפי התושבים 'מורדות בית החלמה' על שם מיקומה הגיאוגרפי. על פי התוכנית יגורו בשכונה כאלף ומאתיים תושבים. השכונה החלה להתאכלס בשבועיים האחרונים, ובית כנסת ראשון כבר הוקם לכבוד מאות המשפחות שכבר גרים במקום.

רביץ הבטיח בכינוס כי בעוד כשבועיים ייערך במקום טקס מיוחד שבו ייקבע שם השכונה, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, תלמידי הרב שך ובני משפחתו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום