בשורה לצרכנים: שורת המוצרים שיוזלו משמעותית

ועדת הכלכלה אישרה את "רפורמת הפארם" שצפויה להוביל להוזלת מחירים של מוצרי צריכה כמו מרכך, סבון גוף, קרם שיער ועוד. הרפורמה תובא לאישור בתקציב המדינה הקרוב ואמורה להיכנס לתוקפה בשנה הבאה | ראש הממשלה ברך על המהלך "זהו צעד משמעותי"

יוסף ריס | כלכלי 21.10.2021 | 22:08

עגלת קניות צילום: pexels

מוזילים את השמפו ומייקרים את החד פעמי והמשקאות הממותקים: "רפורמת הפארם" - שצפויה להוריד משמעותית את המחירים לצרכן הישראלי במוצרים בסיסיים כמו - שמפו, מרכך, סבון גוף, קרם גוף, קרם ידיים, קרם שיער, אפטר-שייב, דאורדורנט ועוד, אושרה היום (חמישי) בכנסת. 

הרפורמה אושרה בוועדת הכלכלה - בהמשך לדיון שהתקיים אתמול בנוכחות ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורביץ, יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון וגורמים נוספים ממשרד ראש הממשלה והאוצר.

במסגרת הרפורמה יוסרו חסמים רגולטוריים לייבוא תמרוקים ובכך תהליך היבוא הרשמי יהפוך פשוט יותר, יורחב מספר היבואנים הישראלים בתחום בייבוא מקביל ורשמי, ותתאפשר צמיחה של יצרנים ישראלים קטנים ובינוניים. כמו כן, יבוטלו אגרות הייצוא והייבוא. 

הרפורמה תיכנס לתוקף בשנה הבאה ולה שלושה עקרונות מרכזיים; האחד, הקלה על יצרנים ישראלים בייצור תמרוקים – ישראל תעבור למודל הייצור האירופאי, במסגרתו: במקום חובת רישיון כללי ותהליך קבלת רישיון תמרוק (שאורך כחמישה חודשים עבור כל סוג תמרוק) המהווים חסם כניסה לשוק - נדרשת הצהרה בלבד על עמידה בתנאי משרד הבריאות.

השני, הקלה על יבואנים בייבוא רשמי של תמרוקים – במקום תהליך קבלת רישיון לכל סוג תמרוק (למשל, שמפו בריח תפוז), התהליך יהיה בהצהרה בלבד לפי הסטנדרט האירופאי. הקלות אלה יאפשרו לעוד מותגים, כדוגמת מותגי בוטיק ויצרנים קטנים בחו"ל, להגיע לישראל.

השלישי, הקלה על יבואנים ביבוא מקביל - כיום רק 2.4% מהתמרוקים המיובאים לישראל מיובאים ביבוא מקביל. הרפורמה תאפשר גמישות בייבוא מקביל לצד שמירה על בטיחות המוצר והגעתו לישראל, מה שיגדיל את מספר היבואנים ומגוון המוצרים המיובאים.

בנוסף, אגרות הייצור והייבוא ירדו מכ-1,000 ש"ח לסוג תמרוק בממוצע ל-0 ש"ח עבור כלל היבואנים והיצרנים, מה שיקל בעיקר על יבואנים ויצרנים קטנים ויגדיל את התחרות.

השינויים ברפורמת הפארם יחסכו עלויות גבוהות ליבואן, שמושתות ישירות לכיסו של הצרכן, כך שצפויה ירידת מחירים משמעותית בישראל. בנוסף, יוסרו חסמים רגולטוריים, כך שמספר הגורמים בשוק התמרוקים יורחב. לצד זאת, המעבר לסטנדרט האירופאי יעלה את רמת הבטיחות של המוצרים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט ברך על אישורה ואמר: "זהו צעד משמעותי, שהיה צריך להיעשות מזמן, ויביא להקלה דרמטית בייבוא תמרוקים לישראל". והבטיח: "נמשיך להוזיל את יוקר המחיה לטובת אזרחי ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום