סוער בלייקווד: ראשי הישיבה מוחים בחריפות נגד ביקור המועמד

פרסום ראשון: ישיבת לייקווד בניו ג'רזי סוערת בסוף השבוע לאחר ביקור של מועמד למושל ניו ג'רזי שביקר בישיבה ללא תיאום עם ראשי הישיבה "הביאו אנשי פוליטיקה אל תוך כותלי הישיבה הקדושה, והשתמשו במקום ‏תורה כקרדום לחפור בה". המכתב המלא ב'בחדרי חרדים'

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.10.2021 | 23:12

צילום: Yeshiva world news

ראשי ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד פרסמו מכתב מחאה חריף נגד גורמים שהביאו את המועמד הרפובליקני ג'ק סיאטרלי המועמד למושל ניו ג'רזי לביקור בבניין ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד.

סיאטרלי היה בבביקור בלייקווד ביום חמישי, ונלקח לסיור ברחבי העיר למקומות שונים. בין התחנות שעשה המועמד הייתה ישיבת לייקווד המפורסמת. אתר Yeshiva world news מדווח, כי הסיור נעשה ללא אישור מוקדם  מהנהלת הישיבה, והישיבה פרסמה ביום שישי בבוקר מכתב מחאה.

במכתב נאמר: "‏מחאה נמרצת, ‏הננו מוחים בזה בכל עוז על חילול השם ובזיון כבוד התורה וכבוד לומדיה, כאשר כמה אנשים שפעלו ‏ללא רשות הנהלת הישיבה הביאו אנשי פוליטיקה אל תוך כותלי הישיבה הקדושה, והשתמשו במקום ‏תורה כקרדום לחפור בה לעשות קמפיין למועמד שלהם".

על החתום ראשי הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר, הגאון רבי דוד שוסטל והגאון רבי ישראל צבי ניומאן.

הביקור שהיה בהמשך לקמפיינים פוליטיים לתפקיד מושל ניו ג'רזי, בתחילת השבוע האחרון מושל ניו ג'רזי פיל מרפי ביקר בלייקווד, שם קיבלו את פניו בחום ראשי ישיבת לייקווד שקיימו עמו מפגשים פרטיים ממושכים, כמו גם ביקורים בכל ארגון גדול ומוסדות בלייקווד וכן במוסדות בעלזא.

בעוד עשרה ימים יתקיימו בחירות לתפקיד מושל ניו ג'רזי, והמושל הנוכחי פיל מרפי התקבל באהדה רבה בלייקווד.

מרפי נפגש עם עסקנים רבים מהקהילה - ובראשם הרב אהרון קוטלר, כולל מנהלי מוסדות וארגונים שונים. מרפי היא ידיד גדול של הציבור החרדי בניו ג'רזי, המושל נפגש עם הגאון רבי מלכיאל קוטלר והגאון רבי ישראל צבי ניומאן, שניהם ראשי ישיבת בית מדרש גבוה.

המושל אמר בפני משתתפים רבים מהקהילות החרדיות, כי זה המקום הכי חשוב מבחינה דמוגרפית, האזור שהכי מהר גדל, המושל הבטיח כי הוא ימשיך להיות שותף וידיד קרוב לקהילות החרדיות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום