זכריא זביידי עתר לבגץ: "רוצה שמיכת פוך וביקורי משפחות"

האסיר הביטחוני זכריה זביידי, שהצליח לברוח מכלא גלבוע ולהיתפס מספר ימים לאחר מכן, עתר הבוקר לבג"ץ עם שורת דרישות, ביניהם, רכישת מוצרים, ביגוד חם, משקפי ראייה ועוד | הסיבה? "לא יזם את הבריחה" 

יוסף ריס | חרבות ברזל 24.10.2021 | 12:28

זכריה זביידי בבית המשפט צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר 'הבריחה' מהכלא שהסעירה את המדינה כמה ימים רצופים, ותפיסתו לאחר מכן סמוך לכפר תבור - עתר הבוקר (ראשון) האסיר הביטחוני זכריה זביידי לבג"ץ בדרישה להחזרת התנאים שנשללו ממנו לאחר הבריחה ותפיסתו. 

זביידי שעצור בכלא 'אשל' בבאר שבע דרש בין היתר בעתירה - רכישה בקנטינת הכלא, ביקורי משפחות, להכניס ביגוד חם לקראת החורף, שמיכת פוך, כריות ומשקפי ראייה. 

בעתירה נטען כי "כל המאמצים בנושא עד כה עלו בתוהו, כולל פנייה אל הצלב האדום בעניין, ומשכך דרושה התערבותו של בית המשפט הנכבד".

בהתייחסות לדרישות הנוספות, הדגיש באמצעות עו"ד כי "מתבקש בית המשפט להורות כי גישה לקנטינה תתאפשר לעותר, ויוחזרו לו ביקורי המשפחות החד חודשיים שנשללו ממנו בשל הקורונה". כך על פי ערוץ 12. 

זביידי טען בעתירה כי התנהגותו במעצר הייתה "ללא דופי" וכי יש לכבד את בקשתו, שכן לא הוא יזם את הבריחה מכלא גלבוע, אלא רק הצטרף אליה. הסיבה להענישה נגדו, לטענתו היא רק מתוך תחושת תסכול של הסוהרים.

"התנהגותו של העותר בין כותלי בית הסוהר, לכל אורך תקופת מעצרו, הייתה ללא דופי. אל האסירים התייחס בכבוד וכך נהגו בו גם הסוהרים. אין לו כל עבירת משמעת ונראה כי הענשתו המוגזמת נובעת מתסכול הסוהרים בשל אוזלת ידם לגלות את נתיב הבריחה התת קרקעי וסדרת מחדלים רשלניים שהקלו על הבריחה", נכתב בנימוק לעתירה.

עוד נכתב כי גם על פי חומרי החקירה, עולה כי זביידי לא יזם את הבריחה, לא היה שותף לתכנון, לא חפר את המנהרה אל מחוץ לכותלי הכלא, ונלווה אל הבורחים לאחר שעבר לתא הבורחים יומיים לפני הבריחה. 

הסיבה לדרישותיו הבוקר כאמור, היא מכיוון "שלא יזם את הבריחה והתנהג ללא דופי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום