דר' פרייס: "ישראל בירידה - העולם במצב חירום"

במהלך דיון הבוקר בוועדת החוקה בכנסת בנושא התו הירוק ומצב החירום, הציגה ראש שירותי בריאות הציבור, הדר' שרון אלרעי פרייס את הנתונים הקיימים, מדוע קיימת עלייה בתחלואה באירופה, ומה הצפי של משרד הבריאות לנתוני התחלואה 

יוסף ריס | בריאות 24.10.2021 | 13:15

בדיקת קורונה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, השתתפה הבוקר (ראשון) בדיון בוועדת החוקה לגבי תקנות התו הירוק ובהארכת מצב החירום בשל הקורונה. 

הדר' פרייס הציגה את החזיתות הקיימות: "חזית אחת היא החינוך וחזית שנייה היא השמיים". וטענה כי התקדמנו באספקטים מסוימים, אך "רגועה אני לא".

בתחילה הציגה פרייס את הנתונים הקיימים: "אנחנו עומדים על כ-80-70,000 בדיקות בממוצע כיום. הגענו ל-1% מכלל הבדיקות שהן חיוביות".

פרייס הוסיפה כי אנחנו עדיין רואים שחוזרים מחו"ל עשרות מאומתים ביום, רובם לא מחוסנים וחלקם עם חיסון מעל חצי שנה וחלקם מחוסנים טריים בבוסטר או 2 חיסונים שטרם עברה חצי שנה". 

לאחר מכן התייחסה לכך שאנחנו על ממוצע נע של כ-1,000 מאומתים לעומת השיא שבו היינו על כמעט 10,000 מאומתים ביום ואמרה: "זו לא הגדרה של מצב חירום, אך בעולם יש מצב חירום ואם לא נשמור אנחנו עלולים לסכן עצמנו שוב". 

לדבריה, בהרבה מדינות יש עלייה מחודשת בתחלואה הן מחוסר חיסונים, הן בגלל דעיכת החיסונים, והן בגלל הסיכון שיגיע וריאנט עוקף חיסון. "אירופה למרות חיסוניות גבוהה נמצאת בעליה משמעותית. רואים זאת בתחלואה חוזרת גם בבריטניה שהיא מאוד מחוסנת ובכל מזרח אירופה עם גל שאנחנו חושבים שהוא דלתא". והתריעה: "הדבר הזה כן מעמיד את ישראל בסיכון לווריאנט מאוד". 

בהתייחסותה לחשיבות התו הירוק אמרה: "התחלואה הגבוהה נובעת לפי ההארכות בחו"ל לא רק כתוצאה מהזן החדש אלא גם כתוצאה מהסרת מגבלות ואחת הדרכים להפחית מגע בין אנשים הוא התו הירוק. בארץ אנחנו מאפשרים כניסה עם בדיקות ולוקחים על עצמנו סיכון שהבדיקות המהירות יהיו פולס נגטיב, אך זה חלק מהסיכונים של לחיות עם הקורונה".

לסיום חזתה: "הצפי שלנו לראות ירידה מ-1,000 מאומתים ולכן משרד הבריאות נערך להביא לממשלה תכנית ליציאה מהגל הזה בדיוק כמו בגלים קודמים בראיה כללית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום