"מתחזים לחילונים": בעקבות התחקיר - מתקפה על 'ערוץ 12'

בעקבות כתבה ב'ערוץ 12' נגד בית הספר 'פינלד סקול', בה נטען כי מדובר בבית ספר שמנחיל את ערכי היהדות' ו"מתחזה" לבית ספר חילוני - בכירים בעולם הקירוב תוקפים: "מסע הציד והרדיפה התקשורתית נגד היהדות הגיע לצערנו גם לשדה החינוך. כנראה שמבחינת התקשורת מותר ללמד את ילדי ישראל רק על נצרות ואיסלם רח"ל"

יוסי שטארק | חדשות בארץ 24.10.2021 | 14:05

הכתבה ששודרה בערוץ 12 צילום: צילום מסך

ב'ערוץ 12' שודרה אמש (מוצאי שבת) נגד בית הספר 'פינלנד סקול' באשדוד ונגד ארגון 'הידברות וקרן' וולפסון המסייעים לפעילותו. האשמה המרכזית נגד בית הספר הייתה הטענה כי הוא "מתחזה לבית ספר חילוני למרות שהוא חרדי". זאת בעקבות העובדה כי בית הספר מעז ל"ע להנחיל את ערכי היהדות והמסורת לתלמידיו. בארגון 'הידברות' טוענים כי דובר ב"כתבה מלאה בסילופים והשמצות".

לאורך כל הכתבה "המגמתית", טוענים ב'הידברות', הותקף בית הספר על כך שהוא מעודד תכנים יהודיים ודתיים במסגרת הלימודים ומבקש מהתלמידים לחבוש כיפה רח"ל. בנוסף רואיינו גורמי שמאל המובילים את המאבק נגד ה"הדתה" במערכת החינוך, כאשר בין היתר האשים יו"ר הפורום החילוני בישראל ד"ר רם פרומן כי "ישנם קבוצות גדולות של חרדים שלקחו להם כמשימה לאומית לשנות את צביון החילונים במדינה".

בתגובה לכתבה הבהירו בהנהלת בית הספר כי: "בניגוד למצגי השווא העולים מהכתבה, בית הספר ׳פינלנד סקול׳ אינו בית ספר חרדי. בית הספר הוא מופת לשילוב מאוזן בין תכני לימוד אוניברסליים ומרחיבי דעת, לבין ערכי זהות יהודית. כל אלה הובאו לידיעת הורי התלמידים בזמן אמת ובשקיפות מלאה, כבר בעת הליך הרישום לביה"ס. כל הורה חתם על תקנון ביה"ס מתוך בחירה".

בנוגע לטענות בכתבה על הסיוע של ארגון הידברות להקמת בית הספר, נמסר כי: "ארגון הידברות וארגוני התנדבות נוספים, תרמו ותורמים לטובת המשך פעילותו של בית הספר ועומדים לימינו בנשיאת שני דגליו: האיכות החינוכית והזהות היהודית".

כידוע, ארגון הידברות מוביל את תנועת הקירוב בישראל, בשליחות גדולי ישראל ובהכוונת ועדת הרבנים בראשות הגר"ז כהן. במסגרת זו הארגון תומך מזה שנים רבות בפרויקטים ערכיים וחברתיים ומפיצה את אור היהדות בקהלים נרחבים בארץ ובעולם.

כך נרתם ארגון הידברות, יחד עם קרן וולפסון, לסייע לבית הספר 'פינלד סקול', שלצד איכות פדגוגית מניף את דגל הנחלת ערכי היהדות לתלמידים. כמובן שההורים, יהודים הגאים ביהדותם, חתמו על הסכמתם לכך בעת רישום הילדים.

הנהלת בית הספר טוענת כי היא העבירה זה מכבר לכתב את כל האישורים הרלוונטיים ותשובות מלאות "שהפריכו מכל וכל את הטענות הרגולטוריות והפרוצדורליות, שאינם אלא כסות למניע האמיתי של הפרסום המשמיץ: העצמת מסע הרדיפה נגד כל דבר שריח של יהדות נודף ממנו, כמו בימים אפלים בתולדות העם היהודי".

גורם בכיר בארגון הידברות אומר ל'בחדרי חרדים' כי "פשוט נלחמים בבית ספר בגלל שהוא מנחיל לילדים ערכי יהדות רח"ל. לא הייתה שום טענה אמיתית בכתבה".

יצוין, כי למרות שעורכי הכתבה העלו את שלל טענותיהם זה מכבר, הן בפני משרד החינוך והן בפני עיריית אשדוד, בחרו הללו שלא לפעול לסגירת בית הספר ולא הגבילו את פעילותו בשום צורה ודרך, שכן להנהלת בית הספר מסמכים המאשרים שהליך כינון בית הספר והפעלתו אושרו על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים, ללא דופי.

"הדברים מדברים בעד עצמם ואנו נמשיך לפעול ללא לאות למען איכות החינוך והנחלת ערכים יהודיים. ישנם קהלים נרחבים שמחפשים דווקא את החינוך האיכותי יחד עם הנחלת ערכי היהדות עבור ילדיהם, ואנו מחויבים לתת מענה הולם עבורם, בהנחיית גדולי ישראל. לא נירתע ממסע הרדיפה נגד היהדות אלא להיפך, כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ לקהלים נוספים להאיר את העולם באור היהדות", מסרו פעילי קירוב בכירים בארגון הידברות.

מחברת החדשות נמסר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו עומדים מאחורי התחקיר שפורסם אמש. איננו רודפים חלילה אף אדם בשל אמונתו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום