ניצול השואה בן ה-95 הכניס ספר תורה לזכרה של אשתו

בדינר השנתי של חב"ד בניו ג'רזי, ניצול שואה בן 95 הכניס ספר תורה לזכר אשתו המנוחה. הוא אף ייצר צמידים מזהב טהור לילדיו ולנכדיו עליהם טבוע המספר שחרטו הנאצים על ידו

מאיר גלבוע | חדשות בעולם 24.10.2021 | 18:04

ניצול השואה אד מוסברג צילום: באדיבות המצלם

אורח הכבוד שהגיע להתארח בדינר השנתי שהתקיים בסוף השבוע האחרון בחב"ד ניו ג'רזי, הוא אד מוסברג, ניצול שואה בן 95, ניצול מחנות אושוויץ, מטהואזן ופלאשוב. סיפור חייו מעורר השראה, ובאירוע שהתקיים בסופ"ש האחרון הוא הכניס ספר תורה לזכרה של אשתו, ססיל מוסברג ע"ה, שנפטרה לפני כשנה.

מוסברג ייצר צמידי זהב טהור לעצמו, לילדיו ולנכדיו עם המספר שטבוע לו על היד מהנאצים ימ"ש. מוסברג העניק צמיד דומה לבמאי היהודי-אמריקאי סטיבן ספילברג, שביים בין השאר את הסרט 'רשימת שינדלר' על השואה והקים מפעל הנצחה חשוב מאין כמוהו לזיכרון השואה וסיפוריהם של ניצולים רבים.

המכנה המשותף שלהם הוא הרצון לשנות את העולם למקום טוב יותר ולחנך לזיכרון השואה. בדינר שנערך בסופ"ש האחרון בניו ג'רזי, הגיע מישראל להשתתף בטקס גם החזן שי אברמסון. בין השניים, אברמסון ומוסברג, נוצר קשר מיוחד ומרגש. הם הכירו לראשונה במשלחת ידידי יד ושם בגרמניה, ומאז הם בקשר צמוד, למרות המרחק.

"מדהים אותי בכל כך הרבה מובנים מסלול חייו המפותל והקשה שעבר אד לאורך חייו. אמר אברמסון בהתרגשות והוסיף: "הוא מעורר עבורי השראה רבה, והוא סמל והוכחה בשבילי ובשביל עוד רבים שהשמים הם הגבול".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום