משכנתא שנייה: הדרך לעקוף את הבנק ולהרוויח מכל הבחינות

מתי כדאי לעשות מיחזור משכנתא? מהם היתרונות בלקיחת משכנתא חוץ בנקאית? כיצד תוכלו לייצר "הון עצמי" מהנכס הראשון שמשועבד לטובת רכישת נכס שני? ומדוע ניתן לשעבד את הנכס הראשון לטובת משכנתא לנכס שני רק באמצעות משכנתא חוץ בנקאית בלבד? • המדריך למחפשי משכנתא שניה

אליקים דהן כתבה מקודמת | כלכלי 24.10.2021 | 13:10

פתרון למשכנתא צילום: unsplash

לפני שאתם מבררים האם כדאי לכם לקחת משכנתא חוץ בנקאית ומהם התנאים, חשוב שתדעו מהי משכנתא חוץ בנקאית.

ראשית, במשכנתא ראשונה ניתן להשתמש בכסף לרכישת דירה בלבד, כאשר הדירה משועבדת לבנק או לגוף שמעניק את המשכנתא. במשכנתא חוץ בנקאית בתמורה לשעבוד נכס, אתם רשאים להשתמש בכסף לכל מטרה.

אלא שבהתאם להוראות החדשות של בנק ישראל, הבנקים אינם רשאים להעניק משכנתא שניה, גם לא בתמורה לשיעבוד הנכס. הדרך היחידה לקבל משכנתא נוספת, היא דווקא באמצעות הלוואה חוץ בנקאית, בתנאי שאתם מוודאים שאתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר.

המשכנתא החוץ בנקאית מיועדת עבור אלה שיש להם משכנתא והם מעוניינים במיחוזר משכנתא בסכום גבוה יותר, וכן עבור אלה שיש להם נכס ואין עליו מימון והם מעוניינים ברכישת נכס נוסף והם אינם יכולים למשכן אותו בבנק אלא במימון חוץ בנקאי.

אנשים שיש בבעלותם נכס, ומעוניינים לקנות נכס שני, יכולים לקבל משכנתא חוץ בנקאית ולשעבד את הנכס השני. לחילופין, מי שבבעלותו נכס יכול לקבל משכנתא חדשה חוץ בנקאית, שהיא למעשה מיחזור משכנתא, שבאמצעותה ניתן לפרוע את המשכנתא ולסלק את השעבוד הראשוני וכך מתאפשר לו להישאר עם יתרת הסכום לצרכים אחרים.

כדי לסבר את האוזן – נניח ובבעלותכם נכס בשווי מיליון שקלים והחוב למשכנתא עומד כעת על 300 אלף שקלים. המשמעות היא שאתם יכולים לקבל משכנתא חוץ בנקאית עד 70% מערך הנכס, כלומר הלוואה על סך 700 אלף שקלים, כאשר 300 אלף שקלים מתוכם הולכים לפירעון המשכנתא הראשונית, והסכום שנותר בידיכם הוא 400 אלף שקלים.

במקרה שבו תרצו לרכוש נכס שני, 400 אלף השקלים שנותרו בידיכם, יוכלו לשמש אתכם כ"הון ראשוני". את יתרת הסכום לרכישת הנכס השני תוכלו לקחת כמשכנתא חוץ בנקאית עד 70% מערך הנכס השני, בתמורה לשעבודו.

במקרה שבו יש לכם נכס בשווי מיליון שקל ללא משכנתא כלל, תוכלו לקחת הלוואה חוץ בנקאית עד 70% מערך הנכס, כלומר 700 אלף שקלים, בתמורה לשיעבוד הנכס הראשון. כעת, ה-700 אלף שקלים שבידיכם ישמשו אתכם להון עצמי לרכישת נכס שני. את יתרת הסכום תוכלו לקחת כמשכנתא חוץ בנקאית, בתמורה לשעבוד הנכס השני עד לגובה ההלוואה.

חשוב לזכור: לא ניתן לשעבד את הנכס הראשון בבנק לטובת משכנתא לנכס שני, אלא רק באמצעות לקיחת משכנתא חוץ בנקאית.

חשוב להדגיש שבמשכנתא חוץ בנקאית ניתן לשעבד עד 70% משווי הנכס, כאשר גובה הריבית עומד על כ-4%.

רק חשוב שתדעו בטרם לקיחת משכנתא חוץ בנקאית, מומלץ ביותר לא לעשות את התהליך הזה לבד, אלא להיוועץ ביועץ משכנתאות מומחה. מאחר ויש לכם כבר משכנתא אחת שמחייבת אתכם בהחזר חודשי משמעותי. יועץ משכנתאות המכיר היטב את השוק, ידע להכווין אתכם למסלול הנכון בהתאם ליכולת ההחזר החודשית שלכם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום