דרמה בסודן: ראש הממשלה עבדאללה חמדוק, נמצא במעצר בית

ברקע שנה להצטרפות סודאן להסכמי אברהם: כוח צבאי בסודן פתח בגל מעצרים נגד ההנהגה האזרחית של המדינה • האירוע עלול להוות את סיומה של מועצת המעבר שהייתה אמורה להוביל את המדינה מהדיקטטורה של עומאר אל-באשיר לדמוקרטיה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.10.2021 | 07:18

ראש ממשלת סודן צילום: מתוך הטוויטר

סודן שחתמה על הסכם נורמליזציה עם ישראל, עדיין לא תירגמה את ההסכם 'הלכה למעשה' מאז החתימה, בניגוד למדינות כמו איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו, סודן נמצאת על הקצה מאז נסיון ההפיכה שנכשל בחודש שעבר, סכסוכים בין קבוצות צבאיות לאזרחיות בעקבות הפלת הדיקטטור לשעבר עומר אל-באשיר.

על פי הדיווח של רשת הטלוויזיה "אל חדאת" כוח צבאי לא מזוהה צר על בית ראש הממשלה והכניס אותו למעצר בית מוקדם בבוקר (שני), ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוק, הוכנס למעצר בית לאחר שכוח צבאי לא מזוהה הקיף את ביתו מוקדם הבוקר כך על פי רשת הטלוויזיה "אל חדאת".

המהלך נגד חמדוק הגיע זמן קצר לאחר שצבא סודאן עצר כמה גורמים אזרחיים, בהם יועץ התקשורת של ראש הממשלה וחבר במועצה הריבונית השלטת במדינה.

אל ג'זירה, מדווחת מחרטום בירת סודן, כי "הגישה לתקשורת הוגבלה במדינה כך שקשה מאוד לקבל מידע על המתרחש, מה שאנו יודעים בוודאות הוא ששר התעשייה נעצר. הוא פרסם פוסט ברשתות החברתיות דקות ספורות לפני מעצרו ואמר כי יש נוכחות צבאית מחוץ לביתו" נאמר בדיווח.

"אנו יכולים גם לאשר ששר המידע נעצר יחד עם יועץ ראש הממשלה. גם דובר המועצה הריבונית נעצר, מועצת הריבונות היא גוף צבאי ואזרחי משותף, המעצרים הללו על ידי הצבא מגיעים לאור מתחים גבוהים מאוד בין שני הצדדים".

העיתונאי ברק רביד מציין כי ה‏הפיכה הצבאית בסודן מגיעה לאחר שאתמול הזהיר השליח האמריקני את ראש הפלג הצבאי במדינה שלא יעז לבצע הפיכה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום