שני ילדים נדבקו טרם קבלת המנה השנייה

לקראת ההכרעה בארגון האמריקני על מתן חיסונים לילדים, אומרים גורמים בממשלה כי אם זה תלוי בישראל, ישנם מספיק חיסונים כדי להתחיל במבצע. בתוך כך, מתפרסמים נתוני התחלואה של ילדים שכבר חוסנו במסגרת ועדת החריגים. 

יוסף ריס | בריאות 24.10.2021 | 23:39

אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ברקע הדיונים בארגון הבריאות האמריקני FDA בדבר הורדת גיל המתחסנים ל-5 שנים, דווח הערב (ראשון) כי על פי גורמים בממשלה, ישנם מספיק חיסונים כדי להתחיל במבצע החיסונים לילדים, וכי שישה מיליון חיסונים צפויים לנחות בארץ במהלך חודש ינואר 2022. 

עוד דווח בנוגע לשיח שהתקיים לאחרונה גם ע"י בכירים במשרד הבריאות על קיום הדיונים שקופים יותר, כי רוב חברי ועדת החיסונים שבמשרד הבריאות מתנגדים לפתיחת הדיון המקצועי לציבור, מלבד נושאים ספציפיים. כמו כן הם מתנגדים להצבעה גלויה לציבור בעד או נגד החיסונים, ומעדיפים שההצבעה תהיה חשאית. כך דווח ב'כאן 11'. 

בתוך כך, פרסמו היום בקופת החולים מכבי, את נתוני התחלואה החדשים בקרב גילאי 5-11 שכבר חוסנו בעקבות בקשה מיוחדת שהגישו הוריהם לוועדת חריגים לילדים ובהתאם להמלצת הרופאים. לפי דיווחי מכבי - מבין 74 ילדים שחוסנו במנה הראשונה, שני ילדים נדבקו בקורונה טרם קבלת המנה השנייה. מבין הילדים שחוסנו במנה השנייה, אין כלל נדבקים.

ד"ר מירי מזרחי ראובני ראש חטיבת הבריאות בקופה אמרה: "אנו מעודדים מאוד מהנתונים שמראים אפקטיביות גבוהה מאוד גם בקרב הילדים בגילאי 5-11 וממתינים לדיון בFDA ולהחלטת משרד הבריאות בנושא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום