טראמפ: ארה"ב 'מורעלת' על ידי מהגרים בלתי חוקיים שחוצים את הגבול

"המדינה שלנו מורעלת עם מיליוני האנשים שזורמים באופן בלתי חוקי דרך הגבולות שלנו, ברוב המקרים הם אפילו לא נחקרו או נעצרו". כך מבקר דונלד טראמפ את יורשו בתפקיד וקורא להמשיך את בניית הגבול עם מקסיקו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.10.2021 | 07:11

דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הזהיר כי המדינה "מורעלת" בגלל גל מהגרים שמגיע לארה"ב וקרא להפעיל מחדש את בניית חומות הגבול עם מקסיקו, שהחל להיבנות בתקופת כהונתו, מהלך שהנשיא המכהן ג'ו ביידן סיים עם כניסתו לתפקיד.

"המדינה שלנו מורעלת עם מיליוני האנשים שזורמים באופן בלתי חוקי דרך הגבולות שלנו, ברוב המקרים הם אפילו לא נחקרו או נעצרו. רבים הם פושעים מבתי הכלא המרוקנים של מדינות אחרות, רובם אנשים מסוכנים מאוד", אמר טראמפ בהצהרה שנשלחה באימייל אתמול (ראשון).

"המדינה שלנו מתה מבפנים ואף אחד לא עושה שום דבר כדי לעצור את זה. הדבר הראשון שצריך לעשות, וניתן לעשות זאת במהירות, הוא לסיים את החומה. יש לערוך הסכם עם מקסיקו בגבול של 3,500 קילומטרים". ביידן הפך את מדיניות ההגירה של טראמפ, שהביאה לזינוק של מהגרים שהגיעו לגבול הדרומי ממקסיקו ומדרום אמריקה. שוטרי המכס האמריקאי ואנשי משמר הגבול, עצרו שיא של 1.7 מיליון מהגרים במהלך 12 החודשים האחרונים, כך אמרו גורמים רשמיים.

טראמפ גם העלה חששות לגבי בעלות הברית האפגנים שהועברו לארה"ב לאחר שממשל ביידן עזב את המדינה שסועת המלחמה בסוף אוגוסט האחרון. הוא המשיך בתיאור המשברים שיצר יורשו.

"עד כמה המדינה שלנו טיפשה, כל כך עצוב לצפות כשלפני 10 חודשים בלבד לא היו לנו אף אחת מהבעיות האלה, וגם לא כלכלה גרועה, אינפלציה, מחירי דלק שעולים ועוד כל כך הרבה דברים אחרים", אמר.

טראמפ אמר שהתקשורת שותפה להסתרת כישלונותיו של ביידן, "לעולם אל תשכח, כי החדשות המזויפות לא ידברו על כך, על אלה שנהרגו ללא צורך באפגניסטן ואלפי האנשים וציוד צבאי בשווי 85 מיליארד דולר שנותרו מאחור בכניעה מוחלטת של ארצות הברית" אמר טראמפ. "היינו יוצאים החוצה, אבל היינו יוצאים בכבוד ובעוצמה. המדינה שלנו היא עכשיו צחוק בכל רחבי העולם". כך הנשיא ה-45 של ארה"ב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום