מסיבת יום הולדת לבכיר האיחוד בטהרן, עוררה זעם רב

כלי תקשורת שדיווח על חגיגת יום הולדת לשליח האיחוד האירופי עת שביקר בטהרן נחסם על ידי הצנזורה האיראנית ולא עודכן בדיווחים חדשים מאז הדיווח

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.10.2021 | 22:35

מסיבה צילום: pixabay

מסיבת יום הולדת שנחגגה לשליח האיחוד האירופי, אנריקה מורה, שנסע לאחרונה לטהרן, בירת איראן כדי לדון בשיחות הגרעין, הובילה למחלוקת בתקשורת האיראנית.

ימים ספורים לאחר ביקורו של מורה בטהרן, פרסם יומון איראני Vatan-e Emrooz, שהוקם על ידי עוזרו של הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד, דיווח לפיו משרד החוץ האיראני ערך מסיבת יום הולדת לשליח האירופי. החדשות הובילו למחלוקת באיראן, וכלי תקשורת אחרים במדינה דיווחו והפרסום עורר סערה.

נכון ליום ראשון, 24 באוקטובר, נראה שהאתר Vatane-e Emrooz נחסם על ידי הצנזורה האיראנית וגם עמוד האינסטגרם שלו אינו זמין. חשבון הטוויטר לא פעיל מאז ה-20 באוקטובר, אז פרסם על מסיבת יום ההולדת. כך מדווח אתר Iran International.

על פי הדיווח, השליח אנריקה מורה נסע לטהרן כדי לשבור את המבוי הסתום של שיחות הגרעין בווינה בין איראן למעצמות העולם. איראן הפסיקה להשתתף בפגישות מאז יוני. התקשורת המיינסטרים והתקשורת הרפורמיסטית מתחו ביקורת על משרד החוץ, שעד כה לא הכחיש רשמית את הדיווח, סוכנות הידיעות האיראנית המרכזית (ISNA) דיווחה על מסיבת יום ההולדת, וציינה כי המהלך של משרד החוץ לא היה תקין, "בהתחשב במצב היחסים בין איראן לצד השני (המערב) במשא ומתן".

העיתון הרפורמיסט Entekhab הרחיק לכת הרבה יותר והאשים את השמרנים השולטים במשרד החוץ, בצביעות בהתקפות מתמשכות שלהם על שר החוץ לשעבר מוחמד ג'וואד זריף כשהוא נפגש עם דיפלומטים מערביים, ועכשיו כשהם מחזיקים במשרד החוץ, הם מארגנים מסיבת יום הולדת לשליח האיחוד האירופי אנריקה מורה.

משרד החוץ לא הכחיש את הדיווח, כלי תקשורת באיראן ניסו לשווא להשיג את תגובת הוועדה לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ של הפרלמנט. מחוקק שמרני אחד אמר לתקשורת, "אני לא מודע למחלוקת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום