לא רק תצלומי אוויר: ההפתעה שריגשה את פוטין

מה עוד היה בשקית שאלקין החזיק בכניסה לפגישה עם פוטין: השקית הלבנה אותה הביא השר למפגש בסוצ'י הדירה שינה מעיניהם של המוני סקרנים | אמש חשף אלקין כי בשקית היו תצלומי אוויר של סוריה ואיראן אך הבוקר מתברר כי בשקית הייתה גם 'הפתעה' שהוכנה מבעוד יום לנשיא פוטין

ישראל לפקוביץ | מדיני 25.10.2021 | 09:42

פוטין בנט אלקין והשקית הלבנה צילום: לע"מ

ביום שישי האחרון נפגשו ראש הממשלה בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אל הפגישה התלווה זאב אלקין שדובר את השפה הרוסית ושימש כמתורגמן כמו שעשה בזמן כהונת נתניהו, בשקית היו תצלומי אוויר, כך סיפר אלקין. אך בשקית היה עוד משהו.

על פי הדיווח של ירון אברהם בחדשות 12, בשקית שהחזיק אלקין בכניסה לפגישה של פוטין, היו תצלומי אוויר שבנט הראה לפוטין, אך גם תמונה של המורה לגרמנית לשעבר של פוטין שהלכה לעולמה ב-2017, אלקין העניק את התמונה לפוטין במתנה.

מינה יודיצקיה-ברלינר היתה המורה של פוטין בשנים 1968-1967 בתיכון בסנט פטרסבורג מי שלימים יהפוך לנשיא רוסיה ועלתה לארץ ב-73. היא הלכה לעולמה בדצמבר 2017 בגיל 96.

היא יצרה קשר עם הנשיא פוטין בעת ביקורו בישראל ב-2005, היא ניגשה לקונסוליה הרוסית וביקשה שיאפשרו לה לראות את פוטין, והיא הוזמנה לפגוש אותו עם ותיקי מלחמת העולם השנייה. הוא תמך בה כלכלית, ואף רכש לה דירת חדר וחצי בתל אביב לאחר שהתברר לו שהיא גרה בבית בדמי מפתח בקומה גבוהה ללא מעלית. כשהיא נפטרה בשנת 2017, שגרירות רוסיה בארץ דאגה לסידור הלוויה בבית העלמין ירקון, ואף שלחה נציג רשמי מטעמה לטקס.

בראיון ל-ynet ב-2014 היא סיפרה שהוא הזמין אותה לשתות איתו כוס תה במלון מצודת דוד, ושם ניהלו שיחה ארוכה: היא זכרה אותו כנער שקט, ביישן ובלונדיני, והוא זכר אותה כמורה אדיבה, הוגנת ונחמדה. "כשקיבלתי את הדירה בכיתי. פוטין הוא אדם אסיר תודה והגון", סיפרה בראיון. הוא שלח לה גם שעון מתנה שעל גבו היה כתוב "מהנשיא" ואוטוביוגרפיה חתומה על ידו.

כעת כאמור, העניקו לו רה"מ בנט והשר אלקין תמונה של המורה שתישאר עם פוטין למזכרת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום