בריטניה: מפגינים יהודים מחו מחוץ לאירוע בו נאמה שגרירת ישראל

מפגינים יהודים פרו פלסטינים, מחו מחוץ לאירוע בו נאמה שגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי | מספר מפגינים התפרצו לתוך דבריה וקראו לעברה 'גזענית' ו'תומכת התנחלויות בלתי חוקיות'

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.10.2021 | 10:45

שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

מפגינים יהודים מארגון פרו-פלסטיני 'נעמוד' בבריטניה, הפגינו מחוץ לאירוע בו נאמה שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי. המפגינים החזיקו כרזות בהן נכתב "השגרירה גזענית" ו"אין הכשר לחוטובלי".

ההפגנה אירעה באירוע שאירחה הפדרציה הציונית, חוטובלי הגיעה לפגוש ארגון של פרקליטים בריטים למען ישראל, כמה פעילים של הארגון התפרצו ביום חמישי האחרון לתוך דבריה וקראו לעברה 'גזענית' ו'תומכת התנחלויות בלתי חוקיות'. מאבטחים הרחיקו אותם מהאולם. הם הוצאו בסופו של דבר מהבניין והמשיכו להפגין בחוץ. השגרירה המשיכה בשיחה מול 200 אורחים.

מהפדרציה הציונית נמסר כי "חוטובלי, שרת ההתנחלויות לשעבר התנהלה עם המחאה בכבוד", הפדרציה הודיעה שהיא תמשיך להיות בקשר עם כל השותפים המוערכים, כולל שגרירת ישראל.

למרות ההפגנה עם מספר קטן מאוד של 200 איש, הערב היה הצלחה מסחררת, כאשר השיחה בין השגרירה לנטשה האוסדורף מ'ארגון פרקליטים למען ישראל' זרמה בצורה חלקה עם מעורבות חיובית גורפת מהקהל. האירוע אורגן על ידי ההסתדרות הציונית, ההסתדרות הציונית העולמית של בריטניה והמועצה המרכזית הציונית.

ג'ונתן טרנר, יו"ר הארגון, אמר, כי "כמה מפגינים לבושים עם חולצות עם סיסמאות נכנסו לפגישה בשלב מסוים, השגרירה קיבלה את פניהם, וציינה כי ישראל גאה מאוד בדמוקרטיה שלה". נטשה האוסדורף, שעמדה בראש הדיון, הוסיפה: "אם הם נשארים בפנים, הם עלולים ללמוד משהו". אבל הם עזבו והפגישה נמשכה בלעדיהם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום