חמינאי קורא לביטול הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב

עלי חמינאי, מנהיגה העליון של איראן נאם בסוף השבוע לגבי הסכמי השלום שחתמו מספר מדינות ערב עם ישראל בשנה שעברה, חמינאי טען כי "המדינות הללו חטאו וצריכות לבטל מהלכים כאלה"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.10.2021 | 12:25

עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו הסכימו לנרמל את היחסים עם ישראל ב-2020, תחת נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ, שדחף את ההתקרבות הערבית-ישראלית לעדיפות במדיניות החוץ. "יש ממשלות שעשו למרבה הצער שגיאות, עשו טעויות גדולות וחטאו בנרמול יחסיהן עם המשטר הציוני הדוחק והמדכא", אמר מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי בהתייחסו לישראל. "זהו מעשה נגד האחדות האסלאמית, עליהם לחזור מהדרך הזו ולפצות על הטעות הגדולה הזו", הוסיף חמינאי, בנאום לציון יום הולדתו של 'הנביא' מוחמד.

חמינאי הוסיף, כי "אם תושג אחדות המוסלמים, השאלה הפלסטינית בהחלט תיפתר בצורה הטובה ביותר". בחודש מאי האחרון, חמינאי כינה את ישראל כ"בסיס טרור" ו"לא מדינה". זמן קצר לאחר נאומו של חמינאי, דובר המועצה לביטחון לאומי של איראן עלי שמחאני, התחייב להסב נזקים רבים במיליארדי דולרים בתגובה קשה אם ישראל תפגע בתוכנית הגרעין של טהראן.

דבריו של מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן הגיעו בתגובה לדיווחים בתקשורת (הישראלית) לפיהם אושרו 5 מיליארד שקל כדי להכין את הצבא לפגיעה אפשרית בתוכנית הגרעין של איראן.

איראן מיקמה את עצמה בארבעת העשורים מאז המהפכה האסלאמית של 1979 כמגינה חזקה של הנושא הפלסטיני. מצרים וירדן היו עד לשנה שעברה שתי המדינות הערביות היחידות שחתמו הסכמי שלום עם ישראל. וארבע המדינות שעשו זאת בשנה שעברה, העלו את חמתה של איראן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום