יאיר לפיד: "יש מחיר לעשיה, אנחנו מוכנים לשלם אותו"

בצל המתיחות בין פלגי ימין ושמאל בממשלה, שר החוץ ורה"מ החליפי לפיד דיבר בישיבת סיעת יש עתיד והדגיש את העשייה בממשלה. "הדרך היחידה להימנע מוויכוחים, זה לא לעשות כלום. יש מחיר לעשיה, אבל אנחנו מוכנים לשלם אותו"

מאיר גלבוע | פוליטי 25.10.2021 | 14:54

יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, התייחס היו"ר יאיר לפיד למתיחות בקואליציה בין שמאל לימין בכל הקשור לבנייה בהתנחלויות וארגוני השמאל והדגיש את הדברים החיוביים שמקדמת הממשלה.

"אני רוצה רגע לנקות את כל הרעשים ולהתמקד בעיקר", אמר לפיד, "התקציב יעבור. הקואליציה עובדת. חלק גדול מהקשיים, זה כי אנחנו מתעקשים לטפל בדברים שלא טיפלו בהם עשר שנים".

לפיד פרט: "תסתכלו רק על מה שהיה אתמול בממשלה ובכנסת. מטפלים בחברה הערבית. מטפלים במשבר האקלים. מטפלים בניצולי שואה. בתנועות הנוער. באנשים עם מוגבלויות. מטפלים בכל מה שהוזנח שנים". לדבריו, "כשאתה מטפל בדברים, יהיו ויכוחים. יהיו אינטרסים מנוגדים. הדרך היחידה להימנע מוויכוחים, זה לא לעשות כלום. יש מחיר לעשיה, אבל אנחנו מוכנים לשלם אותו".

לפיד התייחס לאמירות כאילו הממשלה ימנית מידי ואמר: "זו לא ממשלה עשרה אחוז ימינה, זו לא ממשלה עשרה אחוז שמאלה, זו ממשלה מאה אחוז לטובת אזרחי ישראל. זו ממשלה פטריוטית, ופטריוטים לא בורחים מבעיות, הם מטפלים בהן".

לסיום אמר שר החוץ: "המדינה משתנה. שינוי הוא תמיד תהליך מורכב. תמיד יהיו כאלה שינסו להילחם בו, ולחזור אחורה. אנחנו לא חוזרים אחורה. מדינת ישראל מתקדמת למקום טוב יותר. מעבירים תקציב, מעבירים הילוך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום