הכירו: העירייה הנציחה 'תחנת מרן' בירושלים

תחנת רכבת הקלה תמוקם בצומת מרן על רחובות בר אילן ושמואל הנביא. ראש העיר משה ליאון: "אני שמח שוועדת השמות המקצועית אישרה בין היתר גם את שמה של 'תחנת מרן'. לעד נזכור את מורשתו המופלאה שהנחיל לעדות המזרח, ולעם היהודי כולו"

אברמי פרלשטיין | חדשות בארץ 25.10.2021 | 13:09

הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשבוע ימים לאחר שהעם היהודי בארץ ובתפוצות ציין את יום השנה השמיני לפטירתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, מפרסמת וועדת השמות של עיריית ירושלים את שמות התחנות של הרכבת הקלה בעיר. בין התחנות נמצאת גם תחנת מרן, הממוקמת על צומת מרן המפורסם בהצטלבות הרחובות בר אילן – שמואל הנביא.

לצד 'תחנת מרן' פורסמו עשרות תחנות נוספות, המפוצלות בין הקו הירוק והקו האדום על שלוחותיהם. 

ל'בחדרי חרדים' נודע שמאחורי הקלעים התחולל ויכוח עז. אחד מאנשי וועדת השמות התנגד לשם המוצע בטענה שמרן הוא כינויו של רבי יוסף קארו בעל השולחן ערוך בלבד. ראש העיר משה ליאון התערב אישית ואמר "בימינו רוב העם מכיר גם את מרן ככינויו של הרב עובדיה".

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר על אישור שמות הרכבת הקלה: "לאחר עבודה ממושכת אני שמח להביא את רשימת התחנות לידיעת הציבור. העבודות של הרכבת הקלה מורגשות בכל רחבי העיר אך לכשיסתיימו ותהפוך את ירושלים לעיר מחוברת בעלת רשת התחבורה הציבורית המובילה בישראל. כבר היום הקו האדום הוא הצלחה גדולה ובעלת משמעות רבה לתושבי העיר. בשנים הקרובות עתידה ירושלים לשנות פניה. גם מבחינה תחבורתית וגם מבחינה תעסוקתית ולהפוך לעיר מובילה. יש למה לצפות".

ראש העיר הוסיף: "אני שמח שוועדת השמות המקצועית אישרה בין היתר גם את שמה של 'תחנת מרן'. ירושלים היא העיר שבה פעל מרן במשך עשרות שנים, עד להסתלקותו. מכאן האיר נרו לכל תפוצות העם היהודי. אל ירושלים, למעונו, עלו רבנים, פוסקי הלכה, אישי ציבור ופשוטי העם כדי להתברך והתחמם מאש תורתו והנהגתו. לעד נזכור את מורשתו המופלאה שהנחיל לעדות המזרח, ולעם היהודי כולו".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום